• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

آمادگی موسسه رازی برای واکسیناسیون اضطراری پس از صدور مجوز سازمان غذا و دارو

  • کد خبر : 6262
  • 20 مرداد 1400 - 16:29
آمادگی موسسه رازی برای واکسیناسیون اضطراری پس از صدور مجوز سازمان غذا و دارو
سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: ماه گذشته نخستین بچ صنعتی واکسن رازی کووپارس با حجم ۴۰۰ هزار دز تولید و مراحل کنترل کیفی آن انجام شده و در سامانه ردیابی واکسن غذا و دارو کشور نیز به ثبت رسیده است و پس از اجرای فاز سوم و صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو، آمادگی برای واکسیناسیون اضطراری وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی، سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پروژه واکسن رازی کووپارس با اشاره به اتمام فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس و ارائه نتایج در کمیته پایش داده ها و تایید آن در این کمیته، اظهار کرد: گزارش مربوطه به همراه دستورالعمل های فاز سوم به سازمان غذا و دارو ارسال شده که پس از داوری و بررسی برای دریافت مجوز اخلاق به کمیته اخلاق وزارت بهداشت ارسال می شود.

وی با اشاره به صدور مجوز اخلاق آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی تا هفته آینده و با بیان اینکه در حال حاضر استان های تهران و البرز برای مطالعه انتخاب شده اند، خاطرنشان کرد: در فاز سوم واکسن کووپارس با یک واکسن دارای تاییدیه سازمان بهداشت جهانی مقایسه خواهد شد. در پروتکل مصوب که امروز تایید شد، ۴۱ هزار داوطلب در دو گروه شرکت و یک گروه واکسن موسسه رازی و یک گروه واکسن دارای تاییدیه who را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پروژه واکسن رازی کووپارس در خصوص تولید صنعتی واکسن رازی کووپارس گفت: ماه گذشته نخستین بچ صنعتی واکسن رازی کووپارس با حجم ۴۰۰ هزار دز تولید و مراحل کنترل کیفی آن انجام شده و در سامانه ردیابی واکسن غذا و دارو کشور نیز به ثبت رسیده است و هر زمانی که سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری را صادر کند، واکسن ها قابل استفاده هستند.

فلاح مهرآبادی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده و با بیان اینکه تا انتهای شهریور یک میلیون دز واکسن تولید خواهد شد و تا انتهای سال نیز برنامه ریزی برای تولید ۱۵ الی ۲۰ میلیون دز انجام گرفته است. اضافه کرد: داوطلبان ساکن استان تهران و البرز می توانند با مراجعه به سایت covid.rvsri.ac.ir پس از مشخص کردن استان، فرآیند ثبت نام را در این سامانه طی کنند، در پایان ثبت نام، کد تایید از طریق پیامک برای آنان ارسال خواهد شد. همچنین زمان مراجعه برای واکسیناسیون نیز به آنان اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6262

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.