• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
به منظور مهار کرونا؛

اجرای طرح ملی «شهید حاج قاسم سلیمانی» آغاز شد

  • کد خبر : 1576
  • 01 آذر 1399 - 16:58
اجرای طرح ملی «شهید حاج قاسم سلیمانی» آغاز شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از آغاز اجرای طرح جدیدی تحت عنوان «شهید حاج قاسم سلیمانی» در سطح ملی خبر داد و گفت: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کاهش آمار بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری و پوشش حمایتی از گروه های پرخطر را از جمله اهداف اختصاصی این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر شهاب معینی مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون اقدامات بسیاری در زمینه فاصله گذاری اجتماعی، آموزش، غربالگری و فراهم کردن زیرساخت های هوشمند انجام شده است.

وی مطرح کرد: با توجه به موج سوم کرونا و افزایش شیوع بیماری، اجرای طرح جدیدی تحت عنوان «شهید حاج قاسم سلیمانی» در سطح ملی آغاز شده و با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بسیج مستضعفین، هلال احمر، آموزش و پرورش، سازمان های مردم نهاد و … به صورت محله محور و خانواده محور در حال اجرا بوده و مشارکت مردم در قطع زنجیره انتقال کرونا پایه و اساس این طرح است.

معینی مستوفی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کاهش آمار بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری و پوشش حمایتی از گروه های پرخطر را از جمله اهداف اختصاصی این طرح دانست و افزود: برای قطع زنجیره انتقال کرونا اجرای دقیق تر پروتکل ها و نظارت بر آن ها ضرورت دارد. در یک ماه اول اجرای این طرح باید رعایت پروتکل های بهداشتی به ۸۰ درصد و در سه ماه آینده به ۹۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا راهبردهای مختلفی عملیاتی و اجرا می شود، اذعان کرد: تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل ها، هوشمندتر و گسترده تر شدن تست های PCR، حفاظت از اقشار آسیب پذیر (دارای بیماری زمینه ای، سن بالا و افزایش وزن و …)، ایجاد محدودیت های هوشمند و تقویت فرآیند درمان سرپایی نیز در این طرح پیگیری می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1576

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.