• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

اخبار پلیسی دوشنبه ۲ فروردین ماه

  • کد خبر : 4412
  • 02 فروردین 1400 - 23:24
اخبار پلیسی دوشنبه ۲ فروردین ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز دوشنبه 2 فروردین ماه را می توانید در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جان باختن کودک ۵ ساله به دلیل سقوط در چاه آب، توقیف خودروی ۴۰ میلیاردی قاچاق در کرج، دستگیری سارقان حرفه ای اماکن و مغازه ها، کشف بیش از ۳۴۴ کیلو گرم حشیش از خودروی پژو، کشف ۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده غیر بهداشتی در ساوجبلاغ و کشف ۶۴ کیلوگرم هروئین از سوداگران مرگ، از جمله اخبار پلیسی استان البرز در روز دوشنبه ۲ فروردین ماه است که مشروح این اخبار را می خوانیم.

سقوط در چاه آب، جان کودک ۵ ساله را گرفت

سرهنگ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی اعلام مرکز اورژانس یکی از بیمارستان های کرج، مبنی بر انتقال یک مورد فوتی به این بیمارستان، بلافاصله ماموران کلانتری ۳۲ حصارک برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد پسر بچه ای حدودا پنج ساله که به همراه خانواده خود به باغ ویلایی در منطقه کردان شهرستان ساوجبلاغ رفته بود در حین بازی به داخل چاه آب حدودا ۳۰ متری سقوط کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: این کودک که به دلیل آسیب به سر، دچار جراحت و شکستگی شده بود در داخل چاه آب فوت کرد و پدر و دایی وی نیز که برای کمک به کودک به داخل چاه پریده بودند از ناحیه کمر و پا دچار شکستگی و توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

توقیف خودروی ۴۰ میلیاردی قاچاق در کرج

سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز حین گشت زنی در منطقه عظیمیه کرج به یک دستگاه خودروی سواری بنز S 550 با پلاک گذر موقت مشکوک شدند و دستور ایست دادند.

وی افزود: پس از توقف خودرو، ماموران با بررسی مدارک آن متوجه شدند که مالک خودرو اجازه واگذاری به شخص دیگری را نداشته اما به صورت وکالتی و غیرقانونی، این کار صورت گرفته که بلافاصله خودرو توقیف و به پلیس امنیت اقتصادی استان البرز منتقل شد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه ارزش خودروی قاچاق مکشوفه توسط کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده ای تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی منتقل شد.

دستگیری سارقان حرفه ای اماکن و مغازه ها

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه و اماکن در شهرستان های کرج و نظرآباد، شناسايی و دستگيری سارق یا سارقان احتمالی در دستور كار ماموران کلانتری ۲۴ کمالشهر قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش ماموران پلیس آگاهی، ساعات وقوع سرقت ها مشخص و با گشت زنی محسوس و نامحسوس ماموران در محل های وقوع سرقت، سارقان نیز در حین سرقت شناسایی، دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در تحقيقات تکمیلی دو نفرسارق دستگیر شدند که در اظهارات خود به سرقت های متعدد در سطح شهرستان های کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ اعتراف کردند؛ در بازرسی از منزل و مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی اقلام مسروقه کشف و ضبط شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۵ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند و تلاش جهت شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد اظهار کرد: ارزش اموال سرقتی کشف شده بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف بیش از ۳۴۴ کیلو گرم حشیش از خودروی پژو

در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مشخص شد، فردی که در امر تهیه و فروش مواد مخدر فعالیت دارد به تازگی مقدار قابل توجهی مواد را از قاچاقچيان شرق کشور تحويل گرفته و قصد دارد با يک دستگاه خودروی پژو مواد مذکور را به استان های مرکزی کشور به ویژه استان البرز انتقال دهد.

موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع داده شد و اکیپی از ماموران با پشتيبانی و هدايت اطلاعاتی پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محور مردهک – جهادآباد اعزام و با رصد و پایش خودروهای عبوری موفق شدند خودروی حامل مواد مخدر که به وسیله يک دستگاه خودروی پيکان وانت اسکورت می شد را شناسایی کنند.

راننده خودرو در پی دستور توقف خودرو توسط ماموران با بی توجهی به فرمان پلیس با سرعت به مسیر خود ادامه داد که ماموران برای جلوگیری از فرار قاچاقچیان، با رعایت قانون بکارگیری سلاح، با تیراندازی به سمت لاستیک خودرو، آن را متوقف کردند.

خودروی اسکورت محموله نیز که با انجام حرکات مارپیچ مانع حرکت خودروی ماموران می شد متوقف و در این رابطه دو نفر دستگیر شدند. در بازرسی از خودروی پژو، ۳۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشيش که در داخل صندوق و صندلی عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

کشف ۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده غیر بهداشتی در ساوجبلاغ

سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ بیان کرد: درپی دریافت گزارش هایی مبنی بر تولید مواد ضدعفونی کننده غیربهداشتی در ویلایی واقع در یکی از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پس از اعزام به محل و با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از آن جا، پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده غیربهداشتی که با استفاده از برچسب شرکت های معتبر بهداشتی، آماده عرضه به بازار بود را کشف کردند.

کشف ۶۴ کیلوگرم هروئین از سوداگران مرگ

در پی اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، از فعالیت اعضای یک باند تهیه و فروش مواد مخدر صنعتی در استان های البرز و تهران مطلع شدند که با تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس، مخفیگاه متهمان در غرب استان تهران شناسايی و بلافاصله موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی ویژه غرب استان تهران اطلاع داده شد.

پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تمرکز بر فعالیت این باند، طی يک عمليات منسجم و غافلگيرانه اعضای آن را که سه نفر بودند در منزل دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۶۴ کیلوگرم هروئین کشف و به همراه متهمان به پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی ویژه غرب استان تهران منتقل شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=4412

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.