• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

اخبار پلیسی پنج شنبه ۱۸ دی ماه

  • کد خبر : 3057
  • 18 دی 1399 - 23:22
اخبار پلیسی پنج شنبه ۱۸ دی ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز پنجشنبه 18دی ماه را در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، غرق شدن جوان ۲۶ ساله در استخر، کشف بیش از ۸۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی، دستگیری جاعل و کلاهبردار حرفه ای، کشف ۶۱ کیلوگرم تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی و پلمب انبار حاوی لوازم خانگی قاچاق، از جمله اخبار پلیسی استان البرز در روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه هستند که مشروح آن ها را می خوانیم.

غرق شدن جوان ۲۶ ساله در استخر

سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن فردی در استخر یک باغ شخصی در منطقه چهارباغ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵ این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد که چند جوان به منظور تفریح به این باغ رفته بودند که یکی از آن ها که جوانی ۲۶ ساله بوده به دلیل نامشخصی به داخل استخر سقوط کرده و به علت ناتوانی در شنا کردن، غرق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: با حضور عوامل اورژانس نامبرده به مراکز درمانی منتقل و مرگ وی تایید و در این زمینه پرونده ای تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

کشف بیش از ۸۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی

در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز بر روی عناصر تهيه و توزيع مواد مخدر مشخص شد فردی در امر تهيه و توزيع مواد مخدر فعاليت داشته و به تازگی مقدار قابل توجهی تریاک را از عناصر اصلی حمل و نقل مواد مخدر در شرق کشور تهیه کرده و در مخفیگاه خود در شهرستان شهریار مخفی کرده است.

بنابر این گزارش، بلافاصله ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با دریافت نیابت قضایی به مخفیگاه متهم در شهریار اعزام شدند و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، موضوع را به پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی ویژه غرب استان تهران اعلام کردند.

در ادامه اکیپی از ماموران آن فرماندهی به محل استقرار اعزام شدند و به صورت تلفیقی اقدام به رصد و پایش تحرکات متهم کردند. سپس در یک فرصت مناسب وارد عمل شدند و در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۸۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

پس از دستگیری متهم، دو نفر از همدستان وی نیز شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آن ها نیز ۱۰۰ گرم ماده روانگردان شیشه و ۱۰۰ گرم هروئین کشف شد.

دستگیری جاعل و کلاهبردار حرفه ای در البرز

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه فردی با دریافت مبلغی هنگفت از یکی از شهروندان برای مشارکت در سرمایه گذاری برای راه اندازی یک فروشگاه لوازم خانگی اینترنتی صوری اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی مطرح کرد: در بررسی های اولیه کارآگاهان متوجه شدند شخصی با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان فردی صاحب نفوذ در دستگاه قضایی، مالباخته را برای مشارکت در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مجازی اغوا کرده است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز، این جاعل در ازای دادن تعدادی سفته تقلبی به نامبرده مبلغ سه میلیارد ریال از وی دریافت کرده و متواری شده که با انجام تحقیقات، کلاهبرداری برای کارآگاهان محرز و مخفيگاه متهم در شهرستان فرديس شناسایی شد.

نادربیگی با بیان اینکه متهم در عملياتی غافلگيرانه توسط کارآگاهان دستگير و به پليس آگاهی منتقل شد، تصریح کرد: وی در بازجویی های صورت گرفته به انجام کلاهبرداری اعتراف کرد که در این خصوص پرونده ای تشکیل و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

کشف ۶۱ کیلوگرم تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی

پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با خبر شد فردی مقدار قابل توجهی تریاک از قاچاقچیان خریداری کرده و به وسیله یک خودروی پژو ۴۰۵ در حال انتقال آن به استان های مرکزی کشور است که بدون درنگ برای جلوگیری از پخش این مواد در استان های مسیر، موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع داده شد.

در ادامه اکيپی از ماموران با پشتيبانی و هدايت اطلاعاتی پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محور مواصلاتی ریگان – ایرانشهر اعزام شدند و به صورت نامحسوس اقدام به رصد و پايش خودروهای عبوری کردند که در نهایت خودروی پژو ۴۰۵ متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

با تعقیب و مراقبت خودروی حامل مواد مخدر، متهم متوجه حضور ماموران شد و با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد اما ماموران با شلیک چند تیر هوایی خودرو را متوقف کردند. در بازرسی از خودروی توقیف شده، ۶۱ کيلوگرم ترياک کشف و به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد.

پلمب انبار حاوی لوازم خانگی قاچاق در البرز

سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز خبر داد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی تعداد قابل توجهی لوازم خانگی قاچاق در یک انبار در منطقه کمالشهر کرج، بررسی موضوع در دستور کار پلیس اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضایی به محل موردنظر اعزام شدند و در بازرسی از آن مکان ۱۳۴ عدد انواع لوازم خانگی و آشپزخانه خارجی کشف کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال قاچاق مکشوفه را حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و در این زمینه پرونده ای تشکیل و به مراجع ذیربط ارسال شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=3057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.