• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرکل بنیاد شهید البرز:

اعلام برنامه های اداره کل بنیاد شهید البرز در دهه فجر

  • کد خبر : 13515
  • 10 بهمن 1401 - 20:16
اعلام برنامه های اداره کل بنیاد شهید البرز در دهه فجر
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه فجر امسال را برشمرد و گفت: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا به صورت سراسری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن جلسات این داره کل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، سلامت و امنیت، از زحمات اصحاب رسانه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قدردانی کرد.

وی با اشاره به صحبت رهبر معظم انقلاب که فرمودند «امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست» بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهادی که برگرفته از بطن انقلاب است، اهداف بلند مدتی را دنبال می کند و بیشتر ماموریت های آن در حوزه تبلیع و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امورات خانواده های شهدا و ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد: این مجموعه به عنوان یک نهاد خدمتگزار، تلاش های زیادی در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف داشته و کارنامه درخشانی دارد. ما نیز تلاش می کنیم با کمک دستگاه ها و با بهره گیری از سیره شهدا، در راستای انجام ماموریت های این نهاد، رفتارها را به سمت ایثارگرانه، خوبی ها، زیبایی ها و نیکی ها ببریم.

رستمیان با اشاره به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیروزی انقلاب یک اتفاق بزرگی بود که در آن دوران افتاد. این انقلاب برگرفته از تفکر ناب تشیع بود که اندیشه های سیاسی تشیع، امام خمینی (ره) و توده های مردم دست به دست هم دادند و اتفاق بزرگی به نام انقلاب را رقم زد که در سال ۱۳۵۷ با پشتوانه مردم، مجاهدان و دلسوزان این مملکت به پیروزی رسید.

وی با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های پیروزی انقلاب، اعلام کرد: کمیته های مختلفی ذیل ستاد دهه فجر تشکیل و پیشنهاداتی مطرح شده تا بتوانیم با خلاقیت و نوآوری، برنامه های جذاب بیشتری در این ایام، اجرا کنیم که در این راستا، ۱۳ بهمن با هدف تجدید میثاق با آرمان های شهدا برنامه مهمانی لاله ها با غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: همزمان با آیین غبارروبی، مراسم پدران آسمانی نیز راس ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۱۳ بهمن جاری در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج با حضور مسئولین و خانواده های شهدای این استان برگزار می شود. برگزاری یادواره شهدا در مدارس شاهد نیز از جمله اقداماتی است که در این ایام صورت می گیرد.

رستمیان از برگزاری جشن های انقلاب با حضور همکاران بنیاد و خانواده های آن ها در کرج خبر داد و گفت: دیدار با خانواده های ۵۴ شهید انقلاب و ۴۳ آزاده سیاسی دوران انقلاب از آغاز دهه فجر تا پایان، دیدار با خانواده های سه هزار شهید و جانباز دوران دفاع مقدس توسط مسئولین دستگاه های اجرایی استان و کارکنان بنیاد شهید از دهم بهمن تا دهم اسفند سال جاری از جمله برنامه های این اداره کل در دهه فجر است.

وی با اشاره به برگزاری همایش یک روزه طرح سپاس با حضور استاندار البرز، فرمانداران و روسای دانشگاه ها و دستگاه ها به صورت استانی و شهرستانی، بیان کرد: مراسم پخت آش نذری در بنیاد شهید منطقه دو کرج در روز سه شنبه ۱۸ بهمن و نیز همایش سومین استارتاپی شاهد و ایثارگر با مشارکت پارک علم و فناوری به مناسبت دهه فجر در کرج برگزار می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز توضیح داد: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های دارت، والیبال، فوتبال و تنیس روی میز در سالن های جانبازان و موسسه ایثار و منطقه یک کرج، اعزام خانواده های شاهد و ایثارگر به عتبات عالیات و مشهد مقدس از ۱۲ تا ۲۲ بهمن نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر هستند که توسط این اداره کل اجرا می شوند.

رستمیان از مراسم تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر در سالن شهدای مدافع حرم اداره کل بنیاد شهید البرز و نیز خانواده شهید عجمیان در ۱۹ بهمن خبر داد و یادآور شد: چاپ ویژه نامه معرفی شهدای شاخص، نخبگان و مدیران ایثارگر استان و توزیع آن در بنیادهای سراسر کشور، رونمایی از کتاب «راز درخت کاج» به نویسندگی خانم میخوش و با موضوعیت شعر ایثار و شهادت نیز در دستور کار است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه تابلوهای نقاشی در محوطه ساختمان اداری استانداری البرز خبر داد و گفت: انجام مصاحبه های تلویزیونی با آزادگان سرافراز دوران انقلاب، تجلیل از کارگران شهاد و ایثارگر شرکت ها و کارخانجات، تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و ملاقات با ایثارگران بستری در بیمارستان ها نیز از جمله اقداماتی هستند که در این ایام انجام می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.