• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
وزیر بهداشت خبر داد؛

افزایش دو برابری کمک های خیرین سلامت در سال جاری

  • کد خبر : 14415
  • 25 اسفند 1401 - 18:41
افزایش دو برابری کمک های خیرین سلامت در سال جاری
وزیر بهداشت از افزایش دو برابری کمک های خیرین سلامت خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کمک از سوی خیرین صورت گرفته که این آمار در سال جاری به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در بازدید از پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از احداث این پردیس به همت خیر نیک اندیش آقای مطهری اصل خبر داد و گفت: عملیات ساخت این مکان از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و اکنون ۹۵ درصد پیشرفت دارد و پس از ماه مبارک رمضان، آماده افتتاح خواهد بود.

وی مطرح کرد: این پردیس که در زیربنایی حدود ۲۲ هزار و ۵۵ مترمربع و پنج طبقه احداث شده، دارای نقشه بسیار خوبی است و با دانشگاه های نسل سوم و بسیار مدرن و پیشرفته دنیا مطابقت دارد و می تواند پاسخگوی ۷۰۰ دانشجو به صورت همزمان باشد. امید آن می رود این زیرساخت ها بتوانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، PHD و بالاتر نیز کارایی داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به نرخ امروز حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، بیان کرد:‌ این دانشگاه ۱۷ کلاس درس دارد که تنوع خوبی دارند و با ظرفیت های متفاوت در اشکال مختلف ساخته شده اند. سالن کنفرانس این پردیس با ظرفیت ۳۰۰ نفر کاملا دانشگاهی ساخته شده و دارای شیب است تا همه دانشجویان در آن واحد بتوانند استاد و مطالب درسی را ببینند.

دکتر عین اللهی با اشاره به جانمایی آزمایشگاه ها و سالن های موردنیاز برای یک دانشکده پزشکی مانند آزمایشگاه بیوشیمی و میکروبیولوژی و سالن آناتومی و بافت شناسی و … در این پردیس خاطرنشان کرد: کتابخانه بزرگ و مجهز، مخزن کتاب و قرائت نامه بزرگی نیز در این مکان پیش بینی شده که دانشجویان می توانند از آن ها استفاده کنند.

وی از افزایش دو برابری کمک های خیرین سلامت به حوزه بهداشت خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کمک از سوی خیرین صورت گرفته که این آمار در سال جاری به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. خیر این پردیس، کار بزرگی در حوزه آموزش کرده که ثواب خدمات دانشجویان تربیت شده این دانشگاه به او نیز خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14415

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.