• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
فرمانده انتظامی استان البرز:

اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش ورودی پرونده ها و افزایش کیفیت کار پلیس می شود

  • کد خبر : 11817
  • 01 آذر 1401 - 12:03
اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش ورودی پرونده ها و افزایش کیفیت کار پلیس می شود
فرمانده انتظامی استان البرز بهترین اقدام برای کاهش ورودی پرونده ها را اقدامات پیشگیرانه دانست و گفت: برخی در حوزه جرائم به عنوان قربانیان و برخی دیگر به عنوان مجرم تعریف می شوند که آشنایی با قوانین و تهدیدات، باعث کاهش ورودی پرونده ها و افزایش کیفیت کار پلیس می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری از وقوع جرم استان البرز که با حضور مسئولین در فرهنگسرای غدیر برگزار شد عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ ماموریت برای نیروی انتظامی تعریف شده است که دو سوم آن، ماموریت های خدماتی و ایجابی و یک سوم آن ماموریت های سلبی است.

وی افزود: معمولا پلیس و دستگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی به دنبال کاهش ورودی پرونده ها هستند زیرا در این صورت زمان بیشتری را صرف ماموریت های اصلی می کنند. در واقع حجم پرونده های ورودی باعث بازماندن پلیس از برخی ماموریت های اصلی می شود.

فرمانده انتظامی استان البرز بهترین اقدام برای کاهش ورودی پرونده ها را پیشگیری و آموزش مردم دانست و مطرح کرد: برخی از همین مردم در حوزه جرائم به عنوان قربانیان و برخی دیگر به عنوان مجرم تعریف می شوند که آشنایی آن ها با قوانین، تهدیدات، حقوق و وظایف خود باعث کاهش ورودی پرونده ها، افزایش کیفیت کار پلیس و شادابی جامعه می شود.

سردار محمدیان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در استان البرز در حوزه های اجتماعی که نتیجه همکاری همه دستگاه ها بوده است، ادامه داد: این استان در حوزه نزاع و درگیری رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده بود اما با همکاری ها و اقدامات صورت گرفته توسط همه دستگاه های متولی طی یکی دو سال اخیر شاهد کاهش این آمار بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: به عنوان مثال در برخی موارد نزاع بر سر موضوعاتی مانند پارک خودرو منجر به قتل می شد اما این آمار در سال های اخیر بسیار کاهش داشته است. پلیس با وجود اینکه جنس کارش مبارزه با جرائم است، اما در سال های اخیر احساس کرده باید به حوزه های فرهنگی نیز ورود کند که نتایج خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اختلافات خانوادگی و نزاع و درگیری در سال ۱۴۰۰ در البرز ۷۴ درصد از ۱۳ هزار و ۲۲۹ مورد پرونده ای که به رده های مشاوره مستقر در کلانتری ها وارد شده، منتج به سازش شده اند و طرفین با صلح، مرکز را ترک کرده اند و همین موضوع موجب شده پرونده ای تشکیل نشود، تحقیقات محلی صورت نگیرد، پیگیر دلایل و مستندات نباشیم و ثبت قضایی صورت نگیرد که همین موارد موجب صرفه جویی در امکانات و زمان شده است.

سردار محمدیان اضافه کرد: اقدماتی نیز در حوزه آموزش صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به برپایی نمایشگاه تخصصی مواد مخدر در استان البرز اشاره کرد. برپایی نمایشگاه هایی با موضوعات اجتماعی اقدام بسیار پسندیده ای است اما کافی نیست باید بتوانیم این خدمت فرهنگی را به محلات و مناطق دیگر نیز منتقل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید قبل از اینکه عبرت دیگران شویم از شرایط دیگران پند بگیریم و اگر کسی جرمی را مرتکب شد نقاط ضعف فرد و همه جوانب را بررسی و تحقیق کنیم که این جرم چرا و به چه دلیلی توسط این فرد صورت گرفته است؛ آن وقت است که می توانیم راهکارهای پیشگیرانه را مطرح و به آن ها عمل کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.