• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

امام خمینی (ره) آیت الله خامنه ای را آبروی نظام می دانستند

  • کد خبر : 5815
  • 15 خرداد 1400 - 15:22
امام خمینی (ره) آیت الله خامنه ای را آبروی نظام می دانستند
رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب گفت: امام خمینی (ره) در سخنان خود اشاره کرده بودند که آقای خامنه ای آبروی نظام و شایسته رهبری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عسگری، رئیس بنیاد مهدویت استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز در رابطه با اساس و مبنای انتخاب امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب پس از رحلت امام (ره) توسط مجلس خبرگان اذعان داشت: بهترین کسی که می توانست با تفکر تحول آسای خود، رهبری انقلاب و این مکتب فکری را بر عهده گیرد ایشان بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به بیانات امام خمینی (ره) در مورد خصوصیات امام خامنه ای دقت کنیم به این نکته پی می بریم که نظر ایشان نیز انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان سکان دار انقلاب بوده است. پس از رحلت امام (ره) در مجلس خبرگان در خرداد سال ۱۳۶۸ نیز همین تصمیم گرفته شد.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز ادامه داد: در آن زمان وقتی یکی از حضار در جلسه پیشنهاد داد که امام خامنه ای را به عنوان جانشین معرفی کنند، این نظر توسط دیگران نیز تایید شد زیرا پیش از این نیز امام خمینی (ره) در سخنان خود اشاره کرده بودند که آقای خامنه ای آبروی نظام و شایسته رهبری هستند.

عسگری با بیان اینکه جایگاه علمی و عرفانی امام راحل (ره) بر هیچ کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: مقام معظم رهبری یکی از شاگردان امام خمینی (ره) بودند و قطعا راه و رسم مملکت داری را از ایشان فرا گرفتند و در آن زمان مسئولیت هایی را نیز بر عهده داشتند و لیاقت و شایستگی خود را ثابت کرده بودند.

وی مطرح کرد: این موضوع نیز یکی از دلایلی بود که مجلس خبرگان آیت الله خامنه ای را به عنوان گزینه مناسب رهبری معرفی کرد. امروز می بینیم که در جامعه جهانی افراد برای رسیدن به قدرت هر اقدامی را انجام می دهند در حالیکه مقام معظم رهبری برای عزت و سربلندی ایران ایستادگی می کنند و اجازه دخالت دشمنان به امور داخلی کشور را نمی دهند.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز ادامه داد: صلاحیت علمی مقام معظم رهبری نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب ایشان به عنوان رهبر انقلاب بود و به دلیل سابقه درخشان تحصیلی که ایشان دارا بودند، برای افراد حاضر در مجلس خبرگان محرز بود که آیت الله خامنه ای صلاحیت دریافت این جایگاه خطیر را دارند.

عسگری با اشاره به هوش و حافظه قوی، جدیت و پشتکار آیت الله خامنه ای مطرح کرد: خصوصیات اخلاقی و سابقه مدیریتی ایشان نیز از دیگر دلایلی بود که موجب شد به عنوان گزینه مناسب رهبری شناخته شوند. علاوه بر این در دوران ریاست جمهوری و امامت نماز جمعه تهران نیز مراتب تقوا، بینش سیاسی و اجتماعی، شجاعت و مدیریت خویش را به اثبات رسانده بودند.

وی حضور آیت الله خامنه ای در جبهه ها و صحنه های دفاع مقدس را دلیل دیگر انتخاب ایشان برای مسئولیت رهبری ایران برشمرد و گفت: با یک نگاه به نظریات سیاست مداران دنیا حتی مخالفان انقلاب می بینیم که گاهی آن ها نیز مجبور به اعتراف در مورد افضلیت و جایگاه والای ایشان می شوند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.