• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز:

امام خمینی (ره) واژه قدرت را به تمام دنیا دیکته کرد

  • کد خبر : 9630
  • 30 شهریور 1401 - 17:59
امام خمینی (ره) واژه قدرت را به تمام دنیا دیکته کرد
معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: قدرت در غرب، برگرفته از جایگاه مادی، شغلی، علمی و اجتماعی است اما امام راحل از آغاز ورود به ایران، واژه قدرت را با تعریفی بسیار بزرگتر به تمام دنیا دیکته کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، با اشاره به رشادت ها و جانبازی های آحاد مردم در دوران جنگ تحمیلی به امامت امام خمینی (ره) گفت: ملت ایران با ایستادگی پای نفس قدسی امام راحل، واژه مقاومت را برای دنیا معنا کردند.

وی عنوان کرد: شاید واژه مقاومت برای عده ای غریب باشد زیرا ابعاد قدرت در دنیا، محدود به ابزار و تجهیزات مادی است اما امام خمینی (ره) با دست خالی، پشتوانه معنوی بسیار قوی، تکیه بر خدا و تقویت بعد معنوی، واژه مقاومت را به دنیا دیکته کردند. شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقاوم هستیم» است که به جرأت می توان گفت این عبارت به هیچ عنوان گزافه نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شکل گرفت و در سال ۱۳۵۹ وارد جنگی تمام عیار شد. امام خمینی (ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی واژه مقاومت را تمرین کردند که تلألوی آن در دوران دفاع مقدس قابل مشاهده بود؛ این واژه امروز به جریان مقاومت تبدیل شده است و شهدای والامقام، جبهه مقاومت را با خون خود آبیاری کردند.

سرهنگ خورشیدی با اشاره به اینکه واژه قدرت در جریان مقاومت نهفته که غرب معنی آن را متوجه نمی شود، عنوان کرد: قدرت در غرب، برگرفته از جایگاه مادی، شغلی، علمی و اجتماعی است، یعنی هر کس در جایگاهی قرار می گیرید و صاحب مال و علم می شود، به واسطه این امر می تواند قدرت داشته باشد. امام راحل از آغاز ورود به ایران، واژه قدرت را با تعریفی بسیار بزرگتر به تمام دنیا دیکته کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تعریف واژه مقاومت، معادله قدرت را در دنیا بر هم زدند، اذعان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با پرچمداری فرمانده کل قوا موجب شکل گیری جریان مقاومت و صدور آن به تمام دنیا شدند و امروز، خون شهید حاج قاسم سلیمانی، رمز شکل گیری جبهه مقاومت است که این یکی از ثمرات دفاع مقدس به شمار می رود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: حاج قاسم سلیمانی در کنگره فرمانده سپاه بیان کرد که عمل مقدس برگرفته از روح مقدس است؛ روحی که از دفاع از حق، حقیقت، غیرت و شجاعت سرچشمه می گیرد و در این کارزار، شخص برای خود بزرگ کردن فعالیت نمی کند؛ در واقع در این میدان، سبقت در گمنامی است که دفاع مقدس، این مکتب را به دنیا معرفی کرد.

سرهنگ خورشیدی با تأکید بر اینکه تا زمانی که مقاومت نباشد، دفاع حقیقی شکل نمی گیرد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی علیرغم خسارت های مادی و جسمی که به کشور و ملت وارد کرد، ثمراتی نیز داشت که از جمله آن ها می توان به افزایش سجایای معنوی ملت ایران و شکل گیری واژه مقاومت اشاره کرد. بالا رفتن سجایای معنوی برجسته ملت در چالش و درگیری، خود عملی مقدس است.

وی تصریح کرد: علیرغم همه تحریم ها و مواجهه با امپریالیسم، جبهه استکبار و نفوذی ها طی این سال ها، انقلاب اسلامی هر روز مقاوم تر و مستحکم تر خود را به پیش می برد و از این حرکت، هدفی دارد. امام خمینی (ره) فرمودند که راه قدس از کربلا می گذرد. امروز به جرأت می توان گفت که با قدرت موجود، دفاع مقدس نیز به آزادسازی قدس ختم می شود که امید است این اتفاق به ظهور منجی عالم بشریت منتهی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9630

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.