• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
در راستای اجرای طرح نماد؛

اولین کمپ سلامت دانش آموزان آسیب دیده اجتماعی در کرج ایجاد می شود

  • کد خبر : 13354
  • 02 بهمن 1401 - 18:06
اولین کمپ سلامت دانش آموزان آسیب دیده اجتماعی در کرج ایجاد می شود
معاون فرماندار کرج از راه اندازی اولین کمپ سلامت دانش آموزان آسیب دیده اجتماعی در کرج خبر داد و گفت: در طرح نماد، نوجوانان آسیب دیده شناسایی و از طریق بهزیستی به کمپ اختصاصی معرفی می شوند تا اقدامات راهبردی از طریق متخصصان مرتبط صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی آقابراری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج در جلسه کمیته طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به جنگ ترکیبی دشمن و نشانه گرفتن نظام خانواده و در راس آن آینده سازان این کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه حربه های دشمن هر روز رنگ عوض می کند، گفت: امروز نیز فروپاشی نظام خانواده با هدف قرار دادن دانش آموزان جوان و نوجوان، نوع دیگری از جنگ ترکیبی دشمن است که برای مقابله با آن باید برنامه داشته باشیم و اقدامات پیشگیرانه را در راس امور قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج، بیان کرد: درگیر شدن جوانان و نوجوانان با انواع آسیب های اجتماعی، پاشنه آشیل فروپاشی کانون خانواده و نسل آینده و جامعه است که با نگاه و توجه ویژه دولت سیزدهم و استاندار البرز به مناطق کم برخوردار استان، تلاش شده تا از بخشی از این محرومیت ها در جامعه کاسته شود.

آقابراری پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از مصوبات شورای عالی اداری کشور برشمرد و افزود: در طرح نماد نیز، دانش آموزان، محور کار امنیت اجتماعی هستند و دستگاه های مختلفی از جمله مقام قضایی، فرماندهی انتظامی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، دانشگاه و نهادهای فرهنگی در آن مشارکت دارند.

وی با اشاره به آمار آسیب های اجتماعی دانش آموزان بر ایجاد کمپ سلامت دانش آموزان آسیب دیده از سلامت اجتماعی تاکید و اذعان کرد: در طرح نماد، وظایف دستگاه ها مشخص شده است و نوجوانان آسیب دیده توسط مدارس شناسایی و از طریق اداره کل بهزیستی به کمپ اختصاصی معرفی می شوند تا اقدامات راهبردی از طریق متخصصان مرتبط صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با تاکید بر ضرورت سیاست گذاری از طریق تشکیل کمیته نخبگان ذیل فرمانداری در راستای اجرای برنامه های این طرح اجتماعی خاطرنشان کرد: دستگاه های عضو طرح نماد در شهرستان کرج باید ظرف دو هفته آینده نماینده تام الاختیار و تخصصی خود را به آموزش و پرورش معرفی کنند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه هماهنگی بین اعضا اضافه کرد: با تشکیل گروه های کارشناسی تصمیمات لازم برای مدیریت اجتماعی دانش آموزان آسیب دیده در شهرستان کرج به عمل خواهد آمد. در خصوص خانواده های دانش آموزان نیازمند نیز اقدامات لازم در قالب این طرح از طریق کمیته امداد و بهزیستی انجام می شود.

آقابراری، خانواده را یکی از ارکان مهم نظام اجتماعی خانواده دانست و اظهار کرد: فرزندان، مهم ترین موضوع در خانواده ها هستند لذا سلامت اجتماعی آن ها تضمین کننده سلامت جامعه خواهد بود و طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نیز به منظور پیشگیری از آسیب ها ابلاغ شده است که باید اقدامات لازم برای گذر از آسیب ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13354

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.