• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
توسط مجتمع مهدیون کرج انجام شد؛

برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری «سلام یا مهدی» در کربلا

  • کد خبر : 14462
  • 27 اسفند 1401 - 15:12
برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری «سلام یا مهدی» در کربلا
مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج با اشاره به استقبال بی نظیر از نمایشگاه فرهنگی هنری «سلام یا مهدی» در کربلا گفت: از دیروز نمایشگاه دیگری در داخل حرم مطهر امام حسین (ع) در صحن عقیله بنی هاشم برپا شده و تا پایان ماه شعبان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمود شفیق، مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج گفت: در ماه پر برکت شعبان، بی‌نظیرترین نمایشگاه فرهنگی و هنری «سلام يا مهدی» با همکاری موسسات عراقی و ایرانی به ویژه مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج در کربلای معلی برپا شد.

وی با اشاره به تجربه موفق چندین ساله مجتمع مهدیون کرج در برگزاری نمایشگاه ها در ببن الحرمین کربلا و استقبال گسترده از آن، بیان کرد: این اقدام فرهنگی وحدت آفرین و ارزشمند، اولین کار مشترک موسسات عراقی و ایرانی در ایام نیمه شعبان بوده است.

مدیر مجتمع ببن المللی مهدیون کرج اذعان کرد با اشاره به نقش پررنگ این مجموعه در برپایی این نمایشگاه و اجرای سرود سلام فرمانده در حاشیه برگزاری آن، بیان کرد: در این اقدام فرهنگی، شعرا و هنرمندانی از کشورهای ایران، عراق و… به هنرنمایی پرداختند.

شفیق بخش های کودکان، تذهیب، خطاطی و نقاشی را از جمله بخش های جذاب این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: نماینده مقام معظم رهبری در عراق از جمله شخصیت های مهمی بود که در این نمایشگاه حضور ارزشمند داشت و بخش های جدید این نمایشگاه بسیار مورد توجه وی قرار گرفت.

وی گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه مذکور، شخصیت های برجسته سیاسی، مذهبی و هنری عراق و ایران در کربلا و مسئولین حشدالشعبی و موسسه شهید امام محمد باقر صدر حضور داشته و از این نمایشگاه بازدید کردند و بسیار مورد توجه و تقدیر آنان قرار گرفت.

مدیر مجتمع ببن المللی مهدیون کرج با اشاره به حضور گشترده و پرشور مسئولین حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) و دانش آموزان کربلا در این مجموعه تاکید کرد: به دعوت تولیت حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) نمایشگاه دیگری از امروز تا پایان ماه شعبان در داخل حرم امام حسین (ع) در صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) برگزار می شود.

شفیق اضافه کرد: این نمایشگاه در حوزه معرفتی و شناختی امام زمان (عج) است که طبق مهندسی دعای شریف ندبه، فرمایشات ائمه معصومین (ع)، آیات و احادیث قرآنی طراحی و ساخته شده است و اطلاعات خوبی را از وجه اشتراکات پیامبران الهی و امام زمان (عج)، نقش مهم عراق در ظهور به مخاطبان می دهد.

وی بیان کرد: ماکت ۳۶ پیامبر و اولیای الهی و کره زمین، قسمت میراث انبیا، ماکت واقعه کربلا، تابلوی نقاشی زندگینامه حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت ام البنین (س)، خانه حضرت امام حسن عسکری (ع) و محل تولد حضرت صاحب الزمان (عج)، راه حق و باطل، درخت شجره طیبه، ملعونه و اطلس ظهور، از جمله بخش های جذاب این نمایشگاه هستند.

مدیر مجتمع مهدیون کرج با بیان اینکه عکس ها و اطلاع رسانی برگزاری این نمایشگاه در خیابان باب القبله و داخل حرم مطهر امام حسین (ع) ارائه می شود، مطرح کرد: در ایام برگزاری، زائرین بسیاری از شهرها و استان های مختلف ایران و همشهریان کرجی از نمایشگاه تجسمی و معرفتی مهدویت و ظهور بازدید کردند و درخواست داشتند این نمایشگاه در ایران و استان البرز نیز برگزار شود.

شفیق تصریح کرد: چند سال است در این زمینه پیشنهاداتی به مسئولین استان البرز، آستان قدس رضوی، مسجد مقدس جمکران و شهرداری تهران داده و پیگیری های بسیاری در زمینه برگزاری این نمایشگاه داشته ایم اما هنوز نتیجه ای نگرفتیم .

وی ضمن قدردانی از همراهی مسئولین عراقی در برایی این نمایشگاه و با اشاره به عدم همراهی های لازم مسئولین ایرانی در این زمینه، خاطرنشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه در کشور عراق و ایران مستمر و به صورت ثابت برگزار شود چون بازتاب و اثرگذاری بسیار خوبی بر تفکر و بینش نسل جوان و نوجوان دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14462

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.