• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

بیش از ۴ هزار برنامه در ۴۲ عنوان در هفته بسیج اجرا می شود

  • کد خبر : 6916
  • 27 آبان 1400 - 18:48
بیش از ۴ هزار برنامه در ۴۲ عنوان در هفته بسیج اجرا می شود
فرمانده سپاه استان البرز از اجرای بیش از 4 هزار و 400 برنامه در 42 عنوان با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم است» در استان البرز به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: فعالیت‌های بسیج فقط منحصر به یک هفته نیست و همواره در طول سال استمرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات سپاه این استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز بسیج خود را برای نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب آماده کرده است، بیان کرد: بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما هر روز بیش‌ازپیش به تدابیر، فرمایشات، سیاست‌ها و اندیشه‌های متعالی حضرت امام خمینی (ره) پی می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه بقای هر انقلابی به‌مراتب از حدوث و به وقوع پیوستن آن دشوارتر است، مطرح کرد: انقلاب ما که در بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، برای بقا در اهداف عالیه و ادامه مسیر خود، نیاز به هدایت، حمایت و مراقبت داشت که با گذشت کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را صادر کردند. بسیج یادگار ماندگار امام خمینی (ره) است.

سردار حیدرنیا گفت: زمان تشکیل بسیج، همه احساس می‌کردند امام (ره) صرفاً به‌منظور دفاع سخت و مقابله با تجاوزات گروهک‌های تجزیه‌طلب، تروریست‌ها و افرادی که ناجوانمردانه هجمه‌ها و تهدیدهایی را علیه انقلاب تازه متولد شده آغاز کرده‌اند و نیز دفاع از تمامیت ارضی کشور در دوران دفاع مقدس فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند اما پس از هشت سال نبرد جانانه با همه جبهه استکبار، ایمان آوردیم که ایشان بسیج را برای همه عرصه‌ها به وجود آوردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عنوان کرد: بسیج در طول عمر انقلاب اسلامی تبدیل به شجره طیبه‌ای شد که ما امروز به معجزه بودن تأسیس آن ایمان آورده‌ایم. بسیج به درخت تنومند و باروری تبدیل شده که در تمام برهه‌های انقلاب برای گذر از تهدیدها در مقابل همه جبهه استکبار ایستادگی و خود را سپر مردم ایران کرده است. امروز بسیج پاره تن و خادم این ملت است.

وی اذعان کرد: بی‌شک بسیج به‌عنوان یکی از بی‌نظیرترین تشکل‌های مردمی در دنیا، در هر کجا که انقلاب، حکومت، ملت و مردم نیاز به کمک و یاری داشته باشند، عاشقانه، خالصانه و با روحیه جهادی وارد عرصه می‌شود. بسیج امروز به بزرگ‌ترین نهاد امیدبخش تبدیل شده است تا جایی که کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان به‌ویژه جبهه مقاومت به تأسی از آن، بسیجی مردمی را برای مقابله با جبهه استکبار راه‌اندازی کرده‌اند.

سردار حیدرنیا بسیج را نماد حضور و مقاومت ملی و آگاهی یک ملت دانست و بیان کرد: بسیج یک نیروی مردمی بوده و به هیچ گروه، جریان و طیفی وابسته نیست و بر اساس آگاهی و تعلق خاطر به امامین انقلاب در طول عمر خود همواره با اراده راستین در راه درست گام برداشته است. این مجموعه عظیم همواره در عرصه‌های گوناگونی از جمله مقابله با جنگ سخت، گروهک‌های تجزیه‌طلب، ناآرامی‌ها، اراذل‌واوباش و جنگ نرم دشمن نقش‌آفرینی می‌کند.

بسیج به خادمی مردم افتخار می کند

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی، دفاع از حرم و حریم آل الله و حمایت و خدمت‌رسانی به مردم در جریان بلایای طبیعی را از دیگر عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیجیان عنوان کرد و افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون نیز، بسیجیان در زمینه صیانت از مردم و حفظ سلامتی آن‌ها وارد میدان شدند و در خط مقدم مقابله با این پدیده منحوس در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به فعالیت پرداختند و این اقدامات همواره ادامه دارد.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مردم ولی‌نعمتان این انقلاب هستند»، ادامه داد: بسیج خادم مردم است و به این خادمی افتخار می‌کند و همه اقدامات، فعالیت‌ها و تلاش‌های آن در راستای خدمتگزاری به ملت است. در هر عرصه‌ای که دشواری و صعوبتی برای مردم ایجاد می‌شود، بسیج آگاهانه، با بصیرت، مقتدر، مخلصانه و پرتلاش وارد می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد.

سردار حیدرنیا عنوان کرد: امروز بسیج به یک فرهنگ غنی تبدیل شده که در آن بن‌بست راهی ندارد و در همه امور با دست توانا راه را برای مردم باز می‌کند. امروز بسیج یک تفکر، اندیشه و فرهنگ متعالی است که ریشه در اعتقادات و باورهای دینی، انقلابی و اسلامی ما دارد. روندهای جاری در گام دوم انقلاب نشان می‌دهد که ما در فضای نزدیک‌تری با دشمن مواجه می‌شویم و به‌تبع آن، محیط منازعه پیچیده‌تر و متنوع‌تر و ابعاد تقابل گسترده‌تر می‌شود که بسیج خود را برای این تقابل عظیم و برخورد پیچیده آماده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت و مرکز ثقل بسیج، انعطاف سازمانی برای مقابله با هر برخورد و منازعه و اتفاقی بوده و حضور در میادین بزرگ جهاد راز اعتلای بسیج است. امروز که عرصه دفاع مقدس را در اختیار نداریم، بسیج با تعریف عرصه‌های جهادآفرینی در موضوعات مختلف خود را آماده کرده است. این نهاد عظیم در میدان عمل ساخته می‌شود زیرا مردان و زنان بسیجی عمل‌گرا هستند و در این میدان خود را ثابت می‌کنند.

فرمانده سپاه استان البرز مطرح کرد: امروز بسیج عرصه‌های مختلفی را برای نوشوندگی، پیش‌روندگی و پیش برندگی تعریف کرده است که از جمله این عرصه‌ها می‌توان به جهاد علمی، سازندگی، اقتصادی، فرهنگی و غلبه بر فضای مجازی، امنیت و دفاع و امداد و نجات و … اشاره کرد؛ همه این عرصه‌ها سازمان‌دهی نوینی را برای بسیج نوید می‌دهند.

سردار حیدرنیا با اشاره به فعالیت غول‌های رسانه‌ای غربی و با بیان اینکه بسیج نوک پیکان حملات جبهه استکبار است، تصریح کرد: واضح است که در صورت برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم دیگر با هیچ نهاد و ارگانی از جمله سپاه و بسیج مشکلی نخواهند داشت. دشمن به جوانان آدرس اشتباه می‌دهد و در تلاش است با تنگ کردن عرصه بر مردم، آن‌ها را نسبت به سپاه و بسیج بدبین کند که با آگاه‌سازی آحاد جامعه می‌توان در مقابل جنگ نرم دشمن نیز ایستادگی کرد.

وی از اجرای بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ برنامه در ۴۲ عنوان با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم است» در استان البرز به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: فعالیت‌های بسیج فقط منحصر به یک هفته نیست و همواره در طول سال استمرار دارد اما این ایام نمادی برای نشان دادن فعالیت‌های عظیم این مجموعه است. بیش از یک هزار پایگاه مقاومت بسیج در این استان فعالیت می‌کنند که هر یک در هفته بسیج، برنامه‌های گوناگونی از جمله یادواره‌های شهدا و مراسم آبروی محله را در محلات مختلف برگزار می‌کنند.

افتتاح ۲۶ پروژه محرومیت زدایی در البرز در هفته بسیج

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه ۲۹ آبان به‌عنوان اولین روز هفته بسیج، به نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی» نام‌گذاری شده است، از برگزاری رزمایش استانی اقتدار جهادگران بسیجی در این روز خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۳۶۰ بسیجی جهادگر در قالب بیش از ۹۰ گروه جهادی به‌صورت هم‌زمان به محلات کم‌برخوردار و به‌ویژه حاشیه‌نشین استان اعزام می‌شوند و به‌صورت نمادین نسبت به تعمیر، مرمت و بازسازی و حل مشکلات مردم این مناطق اقدام می‌کنند؛ این فعالیت جهادی در طول هفته نیز ادامه دارد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه مراسم متمرکز این طرح با حضور ۳۰ گروه جهادی در کانون شهید سبحانی برگزار و جهادگران به مناطق کم برخوردار اعزام می‌شوند، عنوان کرد: نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب با حضور تعداد محدودی از دانش آموزان و نیز به‌صورت مجازی در سامانه شاد آموزش‌وپرورش و تقدیر از فعالان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و واکسیناسیون عمومی از دیگر برنامه‌های اولین روز از هفته بسیج است.

وی با اشاره به نام‌گذاری دومین روز از این هفته به نام «بسیج، علم و پژوهش» مطرح کرد: افتتاح ۲۶ پروژه محرومیت‌زدایی شامل آب‌رسانی، ساخت و مرمت خانه محروم، راه‌اندازی کارگاه اشتغال‌زایی، مرمت و بازسازی مدارس به ارزش تقریبی بیش از ۳۰ میلیارد ریال، توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر میان نیازمندان در تداوم رزمایشات مواسات و کمک مؤمنانه و برگزاری جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری از جمله اقداماتی است که در دومین روز از هفته بسیج صورت خواهد گرفت.   

سردار حیدرنیا از افتتاح مرکز رشد و شتاب دهی شهید تهرانی مقدم به همت سپاه ناحیه امام محمدباقر (ع) نیز خبر داد و افزود: این مجموعه چهارمین مرکزی است که در این استان راه‌اندازی می‌شود و نخبگان بسیجی اتفاقات خوبی را در آن‌ها رقم زده و موفق به اختراعات، ابتکارات و تولیدات عظیمی شده‌اند. افتتاح خانه نخبگان سپاه ناحیه امام سجاد (ع)، دو پایگاه علمی در پایگاه حضرت علی‌اکبر (ع) اشتهارد و تجلیل از ۵۰ نخبه بسیجی نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است.

فرمانده سپاه استان البرز اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۶ پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیارد ریال در استان البرز افتتاح شده است. بیش از ۲۳۰ پروژه نیز به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال پس از هفته بسیج تا پایان سال جاری افتتاح خواهند شد. این پروژه‌ها شامل افتتاح مخازن آب، مرمت و بازسازی مدارس، احداث، تعمیر و مرمت منازل افراد محروم و کم برخوردار و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی هستند.

وی با اشاره به اینکه سومین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، عدالت و مبارزه با فساد» نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: در این روز ۴۲ گروه جهادی و تیم‌های تخصصی بسیج جامعه پزشکی به‌منظور ویزیت رایگان مردم به مناطق محروم و حاشیه‌نشین اعزام و نشست استانی زن و تفکر بسیجی در نگاه امام خمینی (ره) نیز به همت بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود.

سردار حیدرنیا مطرح کرد: در روز دوشنبه هم‌زمان با سومین روز از هفته بسیج، ۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت بیش از یک میلیارد تومان به همت بسیج حقوقدانان، بسیج سازندگی، خیرین و سایر دستگاه‌ها از بند رها می‌شوند و به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گردند. چهارمین روز از هفته بسیج نیز «بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمن» نام گرفته که در این روز، رزمایش سراسری ثامن ۱۶ با موضوع نقش‌آفرینی بسیج در گام دوم انقلاب و تبیین و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه آحاد مردم می‌توانند در این رزمایش شرکت کنند و ایده‌ها، طرح‌ها و نظرات خود را ارائه دهند، از اهدای جوایز نفیس به نفرات برتر خبر داد و اضافه کرد: در این روز، ۵۰۰ برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی با موضوع نقش مادران در تربیت فرزندان مهدی‌یار و نیز گردهمایی و تجلیل از قضات و وکلای ولایی و پاکدست برگزار خواهد شد.

انعکاس تلاش‌های بسیجیان می‌تواند امید را به جامعه تزریق کند

وی با اشاره به نام‌گذاری پنجمین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، استقلال و آزادی» از گردهمایی سراسری گردان‌های بسیج به‌صورت مجازی با حضور بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کشور خبر داد و بیان کرد: در استان البرز نیز بیش از ۱۰ هزار بسیجی خواهر و برادر به برنامه متمرکز استانی که رأس ساعت ۹ صبح در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی برگزار می‌شود، فراخوانده می‌شوند و در این برنامه شنونده فرمایشات فرمانده معظم کل قوا بوده و با ولایت تجدید بیعت خواهند کرد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه ششمین روز از هفته بسیج نیز «بسیج، سبک زندگی» نام گرفته است، از برگزاری اجتماع حماسی خادمان راهیان نور خبر داد و افزود: در این روز ۳۰۰ نفر از خادمان راهیان نور با حضور در ۹ گلزار شهدای استان البرز، ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، با آرمان‌های نظام، انقلاب و امام خمینی (ره) تجدید میثاق می‌کنند. در این روز با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز دیدار و از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه استان البرز از آغاز فراخوان جشنواره استانی سرور در این روز خبر داد و بیان کرد: افتتاح مرکز پاسخگویی و مشاوره تلفنی «سنگ صبور» با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز آغاز فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان البرز هم‌زمان با رونمایی از سایت سازمان بسیج رسانه این استان از دیگر اقداماتی است که در ششمین روز از هفته بسیج در البرز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری آخرین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، معنویت و اخلاق» اظهار کرد: برگزاری دعای پرفیض ندبه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) و سایر امامزادگان واجب‌التعظیم استان البرز و پخش زنده مراسم از شبکه استانی البرز، برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی همراه با اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی و تجلیل از خانواده‌های شهدای بسیجی ورزشکار اقداماتی هستند که در آخرین روز از هفته بسیج در سطح استان صورت خواهند گرفت.

سردار حیدرنیا با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان سپاه در شهرستان‌های استان البرز خاطرنشان کرد: بسیجیان و اعضای حلقه‌های صالحین با حضور باصلابت و پررنگ در میعادگاه‌های نماز جمعه پایبندی خود به آرمان‌های نظام و انقلاب را اعلام می‌کنند. پخش هفت روز برنامه زنده تلویزیونی از شبکه استانی البرز با حضور بسیجیان و فرماندهان بسیجی موفق به‌منظور ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در طول سال از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌شده در هفته بسیج است.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اطلاع‌رسانی مناسب اقدامات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیج و بسیجیان اذعان کرد: با توجه به اینکه امروز سیاه نمایی، عملیات روانی و هجمه‌های سنگین علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دشمن قرار دارد، انعکاس تلاش‌های بسیجیان برای گره‌گشایی از مشکلات مردم در رسانه‌ها می‌تواند امید را به جامعه تزریق کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.