• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
وزیر بهداشت:

بیمارستان فردیس، عید فطر آماده افتتاح خواهد بود

  • کد خبر : 14401
  • 25 اسفند 1401 - 12:51
بیمارستان فردیس، عید فطر آماده افتتاح خواهد بود
وزیر بهداشت گفت: هر زمان بیمارستان فردیس آمادگی پذیرش بیمار را داشت، آن را به صورت کامل افتتاح خواهیم کرد که به گفته رئيس بیمارستان، پس از ماه مبارک رمضان (عید فطر)، این آمادگی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در بازدید از بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در فردیس در جمع خبرنگاران گفت: فردیس یکی از شهرهای بسیار بزرگ استان البرز با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر است که تاکنون بیمارستان نداشته و این موجب تأسف است.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث این بیمارستان از سال ۱۳۹۵ مطرح کرد: زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد، ۵۰ درصد از عملیات عمرانی این پروژه انجام شده بود که با پیگیری های مستمر استاندار البرز و نمایندگان مجلس، در عرض یک سال به پیشرفت بسیار خوبی دست یافت که این موضوع نشان دهنده عملکرد جهادی مسئولین مربوطه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما شرمنده مردم هستیم زیرا این تعداد جمعیت باید خیلی زودتر از یک بیمارستان مجهز بهره مند می شدند، خاطرنشان کرد: بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید قاسم سلیمانی با آخرین اصول معماری و مهندسی پیشرفته احداث شده و از تمام قسمت های موردنیاز یک بیمارستان عمومی برخوردار است.

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه امکان افزودن ۲۰ تا ۳۰ تخت به تخت های این بیمارستان وجود دارد، بیان کرد: بیمارستان شهید سلیمانی فردیس، دارای پنج اتاق عمل دائمی و یک اتاق عمل در اورژانس و ۶ ال دی آر و دستگاه ها و تجهیزات بروز و پیشرفته است. امید است بتوانیم این بیمارستان را به یک مرکز درمانی آموزشی تبدیل کنیم تا با تخصیص امکانات بهتر به آن، علاوه بر درمان برای آموزش نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این بیمارستان صرف شده که تامین تقریبا ۷۰ درصد آن در دولت سیزدهم صورت گرفته است، اظهار کرد: با توجه به تاکید رئيس جمهور بر عدم افتتاح صوری پروژه ها، هر زمان این بیمارستان آمادگی پذیرش بیمار را داشت، آن را به صورت کامل افتتاح خواهیم کرد که به گفته رئيس بیمارستان، پس از ماه مبارک رمضان (عید فطر)، این آمادگی وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تلاش ما بر آن است که این مجموعه یکی از بیمارستان های مجهز کشور باشد، بیان کرد: ما در سال ۱۴۰۱ به موفقیت های بسیاری دست یافتیم که بزرگترین آن ها در مهار بیماری کرونا بود که در این راستا ایران به عنوان یکی از کشورهای موفق در پیشگیری و درمان کرونا مطرح شد و اکنون وضعیت خوبی در این حوزه داریم.

دکتر عین اللهی از افتتاح ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در طول یک سال خبر داد و با اشاره به اینکه تعداد تخت های بیمارستان فردیس در این آمار محاسبه نشده است، عنوان کرد: با توجه به وجود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور، می توان دریافت که ۹۰ درصد این تخت ها در طول ۴۳ سال و ۱۰ درصد در طول یک سال به بهره برداری رسیده اند که این نشان دهنده یک کار جهادی است.

وی با اشاره به افتتاح دو هزار خانه بهداشت و ۱۰۰ پایگاه اورژانس در کشور مطرح کرد: تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نیروی ایثارگر نیز صورت گرفته و حدود ۲۵ هزار مجوز استخدام نیز اخذ شده است. همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ متخصص با اولویت مناطق محروم و حدود ۱۰ هزار نیروی پزشک و دندانپزشک نیز در کشور توزیع شدند که ۷۰ درصد آن در مناطق محروم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی فعالیت های دانش بنیان در پی فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه های پیشرفته نصب شده در بیمارستان شهید قاسم سلیمانی فردیس، تولید داخل و با کیفیت بالا بوده و حدود ۲۰ کشوری که تاکنون با آن ها مذاکرات دو جانبه داشته ایم، متقاضی تجهیزات پزشکی ایران هستند. در زمینه تولید دارو نیز موفق شده ایم به ۹۹ درصد تولید داخل برسیم.

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیک بیش از ۹۰ درصد در کشور اجرایی شده است، گفت: در تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا شده و تمامی خدمات بیمارستانی سه استان بوشهر، کردستان و خراسان جنوبی به شرط استفاده از نظام ارجاع، رایگان است که امیدواریم با منابعی که در اختیار قرار می گیرد، بتوانیم این طرح را در سایر استان ها نیز اجرا کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.