• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

جهادگران سرمایه های اجتماعی هستند/ اجرای رزمایش جهادگران فاطمی در کرج

  • کد خبر : 7940
  • 19 اردیبهشت 1401 - 19:02
جهادگران سرمایه های اجتماعی هستند/ اجرای رزمایش جهادگران فاطمی در کرج
مسئول سازمان بسیج ‌سازندگی استان البرز، جهادگران را سرمایه های اجتماعی دانست و از اجرای برنامه متمرکز استانی رزمایش حهادگران فاطمی در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی و برنامه ریزی جهت قدردانی از جهادگران، کارگروه بسیج سازندگی با حضور دکتر ولی پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نمایندگان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، مسئول سازمان بسیج ‌سازندگی استان البرز و اصحاب رسانه امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

سرهنگ مهران طیران، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: از ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ که سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت حدود ۲۲ سال می گذرد و در طول این سال ها فعالیت های گسترده ای بر اساس نیاز و مقتضیات زمان توسط نیروهای جهادی اجرایی شده و هم اکنون نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به فرمایش مقام‌ معظم رهبری مبنی بر اینکه هر جا از حرکات جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم، به‌ محورهای فعالیت های این ‌نهاد انقلابی اشاره و بیان کرد: آموزش و اشتغال، حمایت از تولید، رفع موانع تولید و عمران ‌و آبادانی از جمله این ‌محورها هستند. تاکنون موفق به ثبت یک هزار و ۲۰۷ گروه جهادی شناسنامه دار در استان البرز شده ایم که عمده آن ها محله‌محور هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز عنوان کرد: از سال ۱۳۹۹ اقدامات زیادی در حوزه آموزشی انجام شده که ایجاد ۵۸ کارگاه آموزشی کارآفرینی و ۳۷ کارگاه اشتغالزایی در مناطق حاشیه نشین و‌محروم و نیز ایجاد اشتغال پایدار برای یک هزار و ۲۰ نفر و معرفی ۵۵۰ نفر برای ایجاد فرصت های شغلی مختلف از جمله اقدامات این سازمان هستند.

طیران‌ ادامه داد: ۴۰۵ صندوق قرض الحسنه مردم یار اشتغال محور در استان ایجاد، ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به افراد واجد شرایط پرداخت و برای ۸۸۶ نفر اشتغال خانگی ایجاد شده است. در نظر داریم امسال نیز از میان این صندوق ها، تعاونی هایی را تشکیل دهیم تا از این طریق اشتغال پایدارایجاد شود که تاکنون ۱۵ تعاونی ایجاد شده است.

وی البرز را قطب اصلی صنعت ‌پوشاک برشمرد و از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دستگاه های اجرایی همکار در راستای ایجاد اشتغال و تخصیص ۷۲ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: ایجاد ۳۷ کارگاه تولیدی صنایع تبدیلی خرد و خانگی و اشتغال پایدار برای ۳۳۷ نفر نیز از جمله اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان البرز بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز اضافه کرد: ایجاد پنج نمایشگاه در فضای واقعی و سه نمایشگاه مجازی عرضه مستقیم محصولات تولیدی کوچک و خانگی و شناسایی راهبران شغلی و مشارکت با آن ها در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی نیز از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی این استان بوده است.

طیران با اشاره به فعالیت مجموعه اقشار بسیج در حوزه اشتغال ادامه داد: بسیج جامعه زنان زمینه ایجاد ۱۲ مرکز کارآفرینی حوزه محور با هدف ترویج اشتغال خانگی در قالب طرح فدک را در کارنامه کاری خود دارد. یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز تحت پوشش بسیج اصناف قرار گرفته اند و در زمینه هایی همچون گرانی ها و کنترل بازار، فعالیت های خود را گسترش داده اند.

وی اظهار کرد: در حوزه حمایت از تولید و رفع موانع تولید نیز بسیج‌ مهندسین صنعت، ۶ کلینیک ‌تخصصی در شرکت شهرک های صنعتی استان راه اندازی کرده و از سال ۱۳۹۹ تاکنون عارضه یابی یک هزار و ۱۸۵ واحد صنعتی صورت گرفته است. مشکلات ۲۷۵ واحد صنعتی که ۹ واحد کاملا غیرفعال و ۱۱ واحد نیز در شرف تعطیلی کامل بودند نیز رفع شد تا به تعطیلی کامل آن ها ختم‌ نشود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز از اجرای طرح همگام با کشاورز نیز خبر داد و گفت: این طرح در ۱۵۰ روستا و برای دو هزار و ۵۰۰ کشاورز اجرا شده و در این راستا ۳۶ نفر مربی با اولویت حمایت از تولید محصولات راهبردی نیز آموزش دیدند و بکارگیری شدند. کمک به راه اندازی ۱۴ گروه جهادی تخصصی نیز از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

طیران با اشاره به تامین اعتبار از سوی خیرین و نهادهای اجرایی و اقدامات خوبی که در حوزه عمران و آبادانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹، ۳۳۳ پروژه و در سال ۱۴۰۰ با وجود بیماری کرونا، ۹۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی انجام شده و در بسیج کارگران و کارخانجات نیز در گروه های مختلف جهادی از قبیل کارآمدان، تولیدیاران و سفیران نیز اقدامات جهادی خوبی در راستای افزایش بهره وری، حمایت و پشتیبانی صورت گرفته است.

وی جهادگران را سرمایه های اجتماعی دانست و یادآور شد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا، زمانی که مردم از شدت وحشت از ابتلا به این ویروس منحوس، جرأت بیرون آمدن از منازل خود را نداشتند، نیروهای جهادی درصدد رفع آلودگی معابر و اماکن عمومی برآمدند تا با ضدعفونی اماکن مذکور، جان هموطنان خود را نجات دهند که این اقدام بسیار ارزشمند است و باید قدردان این ازخودگذشتگی ها باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز اذعان کرد: در بحث تغسیل اموات کرونایی با وجود همه نگرانی های آن زمان، باز هم بسیج طلاب پا به میدان ‌گذاشت و در آن شرایط بحرانی پای کار آمد و در مرحله سوم که واکسیناسیون عمومی بود، نیروهای جهادی تمام توان خود را به کار گرفتند و به ریشه کن‌ کردن بیماری کرونا کمک کردند تا این ویروس تحت کنترل قرار گرفت.

طیران با اشاره به بحران ها و بلایای طبیعی مانند وقوع سیل در جنوب کشور، زلزله سی سخت، تنش آبی خوزستان و سیستان تاکید کرد: این نیروها، بدون هیچ چشمداشتی پای کار بودند و آبروی نظام را حفظ کردند. اکنون زمان آن رسیده تا ما نیز مراتب قدرشناسی خود را از این نیروهای مخلص و جان برکف اعلام کنیم زیرا اقدامات مخلصانه آن ها ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی از اجرای برنامه متمرکز استانی رزمایش حهادگران فاطمی در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت خبر داد و بیان کرد: این برنامه با حضور سه هزار نیروی جوان و جهادگر خانم ‌و آقا در سالن‌ فوتسال ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می شود. از تمام دستگاه های اجرایی انتظار می رود تا همانند همان نیروهای جهادی، بدون ‌هیچ چشمداشتی، پای کار باشند و به این خادمان نظام نشان دهند که قدردان زحمات این سرمایه ها هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.