• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
فرمانده سپاه استان البرز:

حاج قاسم به همه اختیارات خود پشت پا زد تا خالص به دیدار خدا برود

  • کد خبر : 7221
  • 18 دی 1400 - 16:57
حاج قاسم به همه اختیارات خود پشت پا زد تا خالص به دیدار خدا برود
فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: حاج قاسم در این دنیا اختیارات و امکانات زیادی در اختیار داشت اما به همه آن‌ها پشت پا زد زیرا می‌خواست خالص به ملاقات با خداوند برود. او، فرمانده ای شجاع، مدبر، ولایتمدار و بصیر بود و در دفاع از ولی زمان، هر جا نیاز بود بدون هیچ ملاحظه‌ای، پای در عرصه می‌گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در بزرگ‌ترین اجتماع مردمی دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ارتحال علامه محمدتقی مصباح که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت دردانه خلقت، سالروز شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام و وفات عمار انقلاب علامه مصباح یزدی، یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سیدالشهدای مقاومت و یاران عزیزش را گرامی داشت.

وی مطرح کرد: دو سال از واقعه تلخ شهادت تاریخ‌ساز مالک اشتر ولی زمان، آن فرمانده دلاور، بی‌نظیر و مقتدر سپاه قدس می‌گذرد. داشتیم فراموش می‌کردیم که چه دردانه، فرمانده دلاور و کوهی را از دست داده‌ایم که ناگهان بغض ولی زمان پس از دو سال فراق از سرباز بی‌ادعایش ترکید؛ هنوز درد دوری از سرباز مطیع ولایت در سینه ولی خدا بر روی زمین سنگینی می‌کند. ما نیز هنوز بغض از دست دادن چنین تکیه‌گاهی را در گلو و درد فراق او را در سینه داریم.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه حاج قاسم ما فرمانده مردمانی بود که شاید هیچ‌گاه او را ندیده بودند اما اخلاص در عمل و اقدامات او همه را شیفته و دلباخته کرده بود، عنوان کرد: هر چه پیش می‌رویم، بیشتر به ابعاد شخصیتی این سرباز ولایت پی می‌بریم. صدق، صفا، جسارت و شجاعت حاج قاسم موجب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان مکتب حاج قاسم را مطرح کنند. حادثه تلخ شهادت سردار دل‌ها، احساسات همه آزادی خواهان و آزاداندیشان در سراسر دنیا را برانگیخت و دیدید که چه بدرقه باشکوهی صورت گرفت.

سردار حیدرنیا مطرح کرد: حاج قاسم ۴۰ سال، از شهری به شهر دیگر و از صحرایی به صحرای دیگر در جست‌وجوی شهادت بود و همواره به خداوند التماس می‌کرد تا او را به یاران شهیدش برساند اما خدا بیش از ۴۰ سال وی را از همه تهدیدات مصون داشت تا مأموریت خود را در جهان اسلام و تمام دنیا به ثمر برساند. او باید می‌ماند تا بزرگ‌ترین تهدید مسلمانان و انسان‌ها بماند و وحشی‌ترین و شقی‌ترین انسان‌ها را برای همیشه محو و نابود کند.

وی اضافه کرد: زمانی که مأموریت سردار دل‌ها به پایان رسید، خداوند به زیباترین شکل او را به نزد خود برد و همه عاشقان و دلدادگانش از سراسر دنیا آمدند تا وی را تا عرش اعلی بدرقه کنند. نگاه مردمی شهید سلیمانی موجب شد تا او در بین بلاد مسلمین، استکبارستیزان و آزاداندیشان جایگاه خاصی داشته باشد. وی فرزند برومند اسلام و مکتب انقلاب بود؛ کسی که وفای به عهد داشت و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به مکتب شهید سلیمانی تبدیل شد؛ مکتبی که مجاهدت مستمر و بی‌وقفه در راه خدا در سیر و سلوکش بود.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی بدون چشمداشت به متاع دنیوی و مسئولیت‌های گذرا و ظاهری، خالصانه و مخلصانه در راه خدا و خدمت به مردم گام برمی‌داشت و خود را فدایی مردم ‌می‌دانست. وی در این دنیا اختیارات و امکانات زیادی در اختیار داشت اما به همه آن‌ها پشت پا زد زیرا می‌خواست خالص به ملاقات با خداوند برود. او، فرمانده ای شجاع، مدبر، ولایتمدار و بصیر بود و در دفاع از ولی زمان، هر جا نیاز بود بدون هیچ ملاحظه‌ای، پای در عرصه می‌گذاشت.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه حاج قاسم مطیع تمام و کمال ولایت بود و عاقبت‌به‌خیری را در تبعیت از ولایت‌فقیه می‌دانست، خاطرنشان کرد: در اوج بحران‌ها، نگاه وی به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و چشمش به دهان ولایت بود و تقریر ولی را بر همه‌چیز مقدم می‌دانست. تشخیص درست و تبدیل به تصمیم و قبول آن از جمله شاخصه‌های او بود. حضور در میادین بزرگ جهاد، او را حاج قاسم کرد و خداوند به این زیبایی و عظمت او را به نزد خود برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7221

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.