• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

خرید بیش از ۲ هزار وسیله کمک توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در البرز

  • کد خبر : 6961
  • 08 آذر 1400 - 12:11
خرید بیش از ۲ هزار وسیله کمک توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در البرز
مدیرکل بهزیستی استان البرز، اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری جهت تامین تجهیزات توانبخشی را هشت میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال، کمک هزینه ارتز و پروتز را یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۹۰ وسیله کمک توانبخشی از قبیل ویلچیر، سمعک و تشک خریداری شده است.

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز بیان کرد: این هفته از ۸ الی ۱۴ آذر ماه با شعار «پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» آغاز شده است.

وی در ادامه به خدمات معاونت توانبخشی به معلولین استان اشاره کرد و افزود: معاونت توانبخشی بهزیستی استان البرز خدمات خود را در دفترهای تخصصی مراقبتی، مراکز شبانه روزی، روزانه و امور توانپزشکی، توانمندسازی امور معلولان، دفاتر شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ نفر در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری و از این تعداد ۷۲۰ نفر فاقد سرپرست و یا مجهول الهویه هستند، یادآور شد: دفتر مراقبتی مراکز شبانه روزی، نظارت بر ۵۴ مرکز شبانه روزی، اعصاب و روان، مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی و نیز سالمندان را برعهده دارد.

حیدری عنوان کرد: این دفتر همچنین در زمینه ارائه خدمات و مراقبت در منزل فعالیت و به ۱۶ هزار و ۸۲۴ مددجو در سطح استان البرز نیز کمک هزینه مستمر پرداخت می کند. در مجموع ۲۸ مرکز روزانه ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی دارند که یک هزار و ۸۹۹ نفر معلول ذهنی،جسمی، حرکتی، کم شنوا، اختلافات بلع و چند معلولیتی در این مراکز از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: همچنین اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری جهت تامین تجهیزات توانبخشی، هشت میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال، کمک هزینه ارتز و پروتز یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال بوده که تاکنون ۲ هزار و ۲۹۰ وسیله کمک توانبخشی از قبیل ویلچیر، سمعک و تشک خریداری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز همچنین از شناسایی یک هزار و ۴۴۵ معلول در روستاهای این استان در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خبرداد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار با ارائه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر معلول از جمله خدمات ارائه شده به این افراد است.

حیدری تقدیر دستگاه های اجرایی استان از معلولین کارمند، تقدیر از معلولان مدال آور و شاخص استان، استفاده رایگان از سرویس های حمل و نقل درون شهری اتوبوسرانی و ورود رایگان به پارک ایران کوچک و باغ گل های چمران با ارائه کارت معلولیت را از جمله خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت در این هفته برشمرد.

وی همچنین استفاده رایگان از سینماهای شهر کرج، پردیس سینمایی اکومال و بازدید از اثر تاریخی کاخ سلیمانیه با ارائه کارت معلولیت و تقدیر از خانواده های دارای ۲ فرزند معلول به بالا را نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده این اداره کل در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در استان البرز مطرح کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6961

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.