• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

راه اندازی ۷۰ کارگاه تولید ماسک در فردیس  

  • کد خبر : 5088
  • 26 فروردین 1400 - 22:05
راه اندازی ۷۰ کارگاه تولید ماسک در فردیس  
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) از راه اندازی 70 کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه بیش از 10 هزار ماسک در فردیس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ احسان علیزاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، در خصوص فعالیت‌های انجام شده جهت مقابله با کرونا از بلوک بندی و پهنه بندی کردن شهرستان فردیس خبر داد و گفت: طی این اقدام فردیس به سه بخش شمالی، جنوبی و غربی تقسیم شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه های محله محور با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج به منظور سهولت در انجام این کار و با بیان اینکه ۵۲ پایگاه بسیج محور اقدامات عملیاتی در محلات شدند، افزود: اوایل شیوع کرونا، عدم نظارت دقیق بر توزیع اقلام بهداشتی و دارویی در داروخانه ها کشور را با مشکلاتی مواجه کرده بود که در راستا مأموریت جلوگیری از احتکار و توزیع نامناسب اقلام میان مراکز بهداشتی و داروخانه، به بسیجیان محول شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) از کشف تعدادی انبار احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده به دنبال این اقدام خبر داد و بیان کرد: همچنین به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس و بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا، مبادی ورودی و خروجی در سه نقطه از شهر را در ایام نوروز کنترل کردیم.

علیزاده اظهار کرد: راه اندازی ۷۰ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۱۰ هزار ماسک، توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک رایگان بین مردم این شهرستان و همچنین آموزش روش‌های مقابله با کرونا در قالب بروشور و بنر در سطح شهر از دیگر اقدامات این ناحیه است.

وی با اشاره به همکاری خوب شبکه بهداشت فردیس با ناحیه مقاومت بسیج، تبدیل یکی از پایگاه‌های بسیج به پایگاه بهداشت و سلامت، راه اندازی نقاهتگاه با ظرفیت ۲۰۰ تخت خواب، احداث بیمارستان صحرایی، راه اندازی اولین مرکز تلفنی غربالگری ۴۰۳۰ در استان البرز توسط این ناحیه و تقدیر و تجلیل از پرستاران و کادر درمانی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت بسیجیان شهرستان فردیس در زمینه ضدعفونی کردن معابر مطرح کرد: علاوه بر ضدعفونی معابر، تیم‌هایی برای ضدعفونی منازل مبتلایان به کرونا نیز تشکیل شد.

علیزاده از انجام اقدامات فرهنگی به منظور تقویت روحیه شهروندانی که در ایام شیوع کرونا در منزل ماندند خبر داد و اظهار کرد: تشکیل پایگاه‌های فرهنگی، برگزاری کارناوال‌های شادی همراه با عروسک گردانی، جنگ شادی در سطح محلات، راه اندازی قرارگاه‌های فضای مجازی برای آموزش مقابله با این ویروس و برگزاری مسابقات غیرحضوری از جمله این اقدامات است.

وی از برگزاری رزمایش کمک مومنانه در دو فاز و طی ۶ مرحله نیز خبر داد و افزود: طی این رزمایش ها، بالغ بر ۱۰ هزار بسته معیشتی اعم از مواد غذایی و بهداشتی میان خانواده های کم برخوردار فردیس توزیع شد. توزیع گوشت های قربانی، خرید لوازم منزل برای خانواده های نیازمند و اهدای ۹۶ میلیون تومان در قالب کارت هدیه های ۳۰۰ هزار تومانی به خانواده های نیازمند نیز صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در کنار خطرات و آسیب هایی که ایجاد کرده، فرصت های بسیاری از جمله همدلی، شکوفایی ظرفیت های جدید، فعال کردن بیشتر پایگاه های بسیج، مأیوس کردن دشمنان و مواردی از این قبیل را نیز فراهم کرده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5088

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.