• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

رسیدگی به پرونده زمین‌خواری سه هزار میلیاردی نظرآباد آغاز شد

  • کد خبر : 5098
  • 28 فروردین 1400 - 13:36
رسیدگی به پرونده زمین‌خواری سه هزار میلیاردی نظرآباد آغاز شد
رئیس دادگستری شهرستان نظرآباد گفت: رسیدگی به پرونده سه هزار میلیارد تومانی با 36 متهم، آغاز شده و اوایل اردیبهشت سال جاری به پایان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، یوسف رزقی، رئیس دادگستری شهرستان نظرآباد در تشریح آخرین روند رسیدگی به پرونده موسوم به «شرکت فلاحتی» که در رسانه‌ها به پرونده «زمین‌خواری سه هزار میلیاردی نظرآباد» معروف شده گفت: رسیدگی به این پرونده با صدور ابلاغ ویژه از سوی رئیس قوه قضائیه با پیشنهاد رئیس کل دادگستری البرز برای یکی از قضات دادگستری شهرستان نظرآباد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کیفرخواست این پرونده پس از تکمیل تحقیقات با همکاری و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، در ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد قرائت شد افزود: رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده نیز از ۱۶ فروردین آغاز شده و حسب اوقات رسیدگی تعیین شده تا ۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. اختلاس، پرداخت رشوه، کلاهبرداری و اهمال در انجام وظایف دولتی عمده اتهامات این پرونده است.

رئیس دادگستری نظرآباد با بیان اینکه این پرونده ۳۶ متهم و حدود ۵۰ شاکی دارد تصریح کرد: عمده شکات این پرونده مربوط به شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش نظرآباد و تعدادی از متصرفین این اراضی هستند که بعد از خریداری اراضی از شهرداری اقدام به احداث منزل مسکونی و مغازه کرده اند. ارزش ریالی این پرونده بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام شده که با تلاش‌های انجام شده در دادسرا، اکثر اراضی متصرف شده به بیت المال مسترد و در مرحله دادگاه نیز استرداد اموال ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5098

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.