• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

رویداد پیشگام، میدانی برای حل مشکلات استان البرز

  • کد خبر : 6969
  • 09 آذر 1400 - 19:35
رویداد پیشگام، میدانی برای حل مشکلات استان البرز
دبیر رویداد پیشگام در استان البرز از برگزاری رویداد پیشگام در این استان خبر داد و گفت: هدف این رویداد در گام اول شناسایی و کشف افراد مستعدی که می توانند مسائل استان را پیگیری و برای حل آن ها راهکار دهند و در نهایت توانمندسازی آن هاست.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلوک، دبیر رویداد پیشگام در استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، گفت: طبعا کشوری که درصدد پیشرفت است، نیازمند یک حرکت مومی و عقلانی جمعی برای حل مسائل موجود و رفع موانع پیش روی پیشرفت است.

وی افزود: یک نظام اجتماعی برای ساخت یک حرکت جمعی نیازمند یک خواص اجتماعی است تا این حرکت را راهبری و اقشار مختلف جامعه را برای حل مسائل بسیج کنند تا آن ها بتوانند ظرفیت های مختلف استان را احصا و با توجه به آن ها راهکارهایی را برای حل مسائل مورد نظر و در نهایت پیشرفت جامعه پیدا کنند.

دبیر رویداد پیشگام در استان البرز از برگزاری رویداد پیشگام در این استان خبر داد و مطرح کرد: هدف این رویداد در گام اول شناسایی و کشف افراد مستعدی که می توانند مسائل استان را پیگیری و برای حل آن ها راهکار دهند و در نهایت توانمند کردن این مستعدین و نخبه های اجتماعی برای ایفای نقش است. این رویداد در یک بستر و میدان واقعی ۱۶ روزه برگزار می شود.

سلوک ادامه داد: در طی این مدت، مسیر کامل حل مسئله از احصا و فهم مشکل، اثبات وجود آن، درک تبعات آن، مسئله شناسی درست ناظر بر آن مشکل، درک و فهم درست علت های مسئله مورد نظر، تولید راهکار برای حل مسئله و در نهایت پیگیری راهکار تولید شده به منظور تحقق یافتن طی می شود.

وی مطرح کرد: یک کنشگر اجتماعی باید بداند چه اقدامی باید انجام دهد تا بازیگران مختلف مرتبط با این مسئله را درگیر کند تا مسئله مورد نظر در مدار حل شدن قرار گیرد. در این فرآیند ۱۶ روزه، هر تیم شرکت کننده این مسیر را به کمک مربی ها و منتورها طی خواهد کرد.

دبیر رویداد پیشگام در استان البرز عنوان کرد: هدف ما در این رویداد تربیت و توانمندسازی کنشگرانی است که اولا بتوانند مسائل را به درستی تشخیص دهند و ثانیا بتوانند پیگیری، مطالبه گری، عمومی سازی و جریان سازی درستی در راستای تحقق راهکارهای تولید شده صورت دهند.

سلوک بیان کرد: مخاطبین این رویداد در گام اول، افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله و در گام دوم مخاطبان بالای ۳۰ سال هستند که سابقه کنشگری اجتماعی و این گونه فعالیت ها را دارند. علاقه مندان می توانند جهت دریافت لینک ثبت نام عدد یک را به شماره ۰۹۱۰۱۶۶۹۷۹۷ ارسال و به صورت تیمی در این رویداد شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در رویداد از ۸ آذر آغاز شده و تا ۱۷ آذر ادامه دارد، مطرح کرد: پس از انجام مصاحبه با تیم هایی که ثبت نام می کنند، ۳۰ تا ۴۰ تیم می توانند وارد مرحله حضوری رویداد شوند. البرز چهارمین استانی است که رویداد پیشگام در آن برگزار می شود. این رویداد پیش تر در استان های همدان، یزد و قزوین برگزار شده است.

دبیر رویداد پیشگام در استان البرز خاطرنشان کرد: مسئله قابل طرح در رویداد توسط گروه ها انتخاب می شود و مربیان و منتورها نیز افراد گروه را یاری می دهند تا مسیر حل مسئله را به درستی طی کنند. مراجعه به نهادهای مختلف استان و اساتید و کارشناسان حوزه مربوطه جهت دریافت آمار و اطلاعات و نیز مشاهدات میدانی می تواند در این مسیر کمک شایانی به گروه های شرکت کننده کند.

سلوک از برگزاری جلسات متعدد با نهادهای مختلف استان البرز به منظور همراه کردن مسئولین با این رویداد خبر داد و افزود: نهادهای مختلف کنار یکدیگر قرار می گیرند تا بتوانند برای حل مسائل استان بسترسازی و تسهیلگری کنند. همچنین بسیاری از مسئولین مرتبط با مسائل مطرح شده، به رویداد دعوت می شوند و تیم های مختلف راهکارهای تولیدی خود را به آن ها ارائه می دهند.

وی اذعان کرد: یک کنشگر اجتماعی باید بیاموزد که فارغ از اینکه برای تحقق ایده هایش تسهیلگری شده، بتواند فضایی را ایجاد کند که مسئول مربوطه حرف او را بشنود یعنی خود بتواند به درستی کنشگری کند که این اتفاق عمومی و موجب شود افراد مختلفی با او همراه شوند.  

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز در این نشست با اشاره به برگزاری رویدادی متفاوت با همراهی ۲۰ نهاد و ارگان، از بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه ها و حوزه های علمیه، استانداری و فرمانداری ها، شهرداری ها، نهادهای انقلابی از جمله امور مساجد، سپاه و بسیج، صداوسیما، خبرگزاری ها و … به منظور اجرای این رویداد خبر داد.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه رویداد پیشگام در اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که به فضل خدا تا پایان مهلت تعیین شده، حدود یک هزار متقاضی برای حضور در رویداد و ارائه مسائل و پیشنهادات مربوط به آن ثبت نام کنند و طبق فرآیند گزینش منتخبین با استفاده از پارامترهای مشخص شده وارد این رویداد شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز جدی ترین پارامتر را کنشگر اجتماعی بودن و داشتن توانایی حل مسائل و همراه کردن مردم و اجتماع دانست و بیان کرد: دبیرخانه دائمی رویداد پیشگام پس از این شروع به کار می کند و دبیرخانه استانی برای راهبری مجموعه ها و افرادی که قصد شناسایی مسائل استان و حل آن ها با استفاده از راه حل های موردنظر و مطالبه گری را دارند، در این اداره کل مستقر خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با بیان اینکه گسترش گفتمان کشف مسئله اساسی محله، منطقه و استان و حل آن ها یک امر فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی است که نیاز به بسترسازی و فراهم کردن این گفتمان وجود دارد. اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز این گفتمان را به صورت جدی مطالبه و پیگیری و برای تحقق آن فرهنگسازی می کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در وهله اول آموزش و مهارت افزایی شرکت کنندگان و در وهله دوم تسهیلگری برای حل مسائلی که آن ها تشخیص داده اند و پاسخ هایی که در آن فرآیند به آن ها می رسند، است. براساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده به فضل الهی این حرکت در سنوات آینده نیز تداوم یابد و حرکتی مقطعی و کوتاه مدت نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز عنوان کرد: این اداره کل قصد دارد هر حرکت و ایده ای را که ظرفیت سرمایه گذاری و فرهنگسازی و بهره برداری های لازم را داشته باشد به صورت مداوم و غیرگذرا پیگیری کند. کلیپ ها و موشن گرافیک هایی توسط دبیرخانه رویداد تهیه شده است که کمک شایانی به آشنایی افکار عمومی می کند. تبلیغات شهری این رویداد نیز صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مطرح کرد: صداوسیما نیز زیرساخت های تبلیغاتی این رویداد را فراهم می کند. رویداد پیشگام یک کار مشترک جمعی با استفاده از ظرفیت نهادهای همسو است که شاید کمتر رویدادی با این حجم از مشارکت و هماهنگی در استان البرز برگزار شده باشد. دبیرخانه این رویداد تاکنون ۳۰ جلسه با مسئولین و نهادهای مربوطه برگزار کرده است.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان رویداد، حدود ۱۰۰ جلسه برای همسو کردن نهادها، ارگان ها، ان جی اوها و تشکل های حکومتی و مردمی و این سیل و نهضت تشخیص و کشف مسئله و کمک ب حل آن برگزار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.