• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

طرح سراسری بازرسی از کارگاه های پرخطر در استان البرز برگزار شد

  • کد خبر : 9744
  • 06 مهر 1401 - 18:24
طرح سراسری بازرسی از کارگاه های پرخطر در استان البرز برگزار شد
طرح سراسری بازرسی از کارگاه های پرخطر به منظور بررسی اجرای الزامات در سراسر استان البرز برگزار شد و از پروژه های ساختمانی و سازه های کارگاهی بازدید به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، در آستانه هفتم مهر و روز ملی آتش نشانی و ایمنی، طرح سراسری بازرسی از کارگاه های پرخطر به منظور بررسی اجرای الزامات ایمنی با حضور مدیرکل و معاون روابط کار و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و بازرسان در سراسر استان برگزار شد و از پروژه های ساختمانی و سازه های کارگاهی بازدید به عمل آمد.

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در بازدید از پروژه کارگاهی همراه اول در شهر کرج گفت: به موجب ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان است و بازرسان این اداره کل در این طرح، اجرای این الزامات فنی و بهداشتی در کارگاه های ساختمانی و سازه های کارگاهی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و محیط های کاری و کارگری ادامه داد: همکاران ما و بازرسان کار باید در محیط های کارگری با توجه به آیین نامه های جدید تدوین شده برای نظارت بر ایمنی کار و پیشگیری از حوادث ناشی از آن، نهایت دقت در اجرای موضوع ماده ۸۵ قانون کار و پیمانکاران را ملاک عمل قرار دهند.

دارایی با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت نیروی کار در کارگاه ها و ایجاد محیط های امن کاری افزود: از پیمانکاران و فعالان صنایع تولیدی و صنعتی می خواهم توجه و دقت کافی در نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار و افزایش حفاظت فنی و بهداشت و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی خود و کارکنان را در نظر داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پایان اظهار کرد: پیمانکاران و فعالان صنایع تولیدی و صنعتی همچنین ریسک‌های ناشی از کار را ارزیابی و نسبت به شناسایی خطرات احتمالی و اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی کنند.
گفتنی است در کارگاه های بالای ۲۵ نفر، کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت کار به عنوان بازوان اجرایی ناظر درون کارگاه ها مسئولیت بازرسی را برعهده دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9744

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.