• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

عدالت بین استان ها در بودجه ۱۴۰۱ رعایت شود

  • کد خبر : 6742
  • 21 مهر 1400 - 9:28
عدالت بین استان ها در بودجه ۱۴۰۱ رعایت شود
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه البرز در بین 10 استان درآمدزای کشور، بر عدالت و توازن در ارائه بودجه 1401 تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در تذکر به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با وجود اینکه البرز در بخش درآمدی جزو ۱۰ استان نخست کشور است، اما به لحاظ مصارف در بین استان‌های انتهای جدول در اختصاص بودجه قرار دارد. با توجه به اینکه در فصل تدوین بودجه ۱۴۰۱ هستیم، از دولت مردمی درخواست داریم که عدالت و توازن را در بین استان‌ها در نخستین بودجه‌ای که ارائه می‌دهد، لحاظ کند.

وی در تذکر به وزیر نیرو در خصوص مشکلات آب شرب، صنعتی و کشاورزی البرز نیز بیان کرد: مشکلات زیادی در بحث کمی و کیفی آب در استان البرز وجود دارد. با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته شاهد افزایش دو برابری حق‌آبه این استان از سهمیه دو سد البرز بودیم که نیاز به تأسیس تصفیه‌خانه برای استفاده از ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه‌ی جدید داریم که برای تأمین این زیرساخت ها امروز باید تدبیری اندیشیده شود تا برای سال آینده این مشکل کاهش یابد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی استان البرز در سال‌های گذشته و سال جاری با قطعی‌‌های مکرر برق مواجه بودند که امیدواریم با پیگیری‌های وزیر نیرو در سال آتی مشکلی در تأمین برق در این شهرک‌ها وجود نداشته باشد.

عسگری در تذکر به وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: ترافیک سنگین اتوبان کرج-تهران که محل تردد ۱۴ استان کشور است، تبدیل به گره کور شده است. برای برون‌رفت از این معضل نیاز به برطرف کردن موانع موجود در مسیر اتصال اتوبان شهید همت به بزرگراه شمالی کرج داریم که قطعا بدون مساعدت ویژه دولت این مهم صورت نمی گیرد و مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به مشکلات عدیده‌ای که در حاشیه راه‌آهن کرج وجود دارد اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه ۱۱ سال از تأسیس استان البرز می‌گذرد اما این استان فاقد اداره کل راه‌آهن است که این موضوع موجب ایجاد مشکلات بسیار شده و شرکت راه‌آهن نیز پاسخگو نیست. بافت‌های فرسوده حاشیه راه‌آهن و تقاطع‌هایی که در استان وجود دارد به عنوان یک موضوع لاینحل باقی مانده که نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

وی در پایان سخنانش خطاب به وزیر کشور مطرح کرد: رویکرد جدید وزیر کشور در انتخاب استانداران جوان، تحول‌گرا و بابرنامه قابل تقدیر است و امیدواریم این روند با سرعت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6742

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.