• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

لازمه رسیدن به پلیس در تراز انقلاب، مأنوس شدن با قرآن است

  • کد خبر : 6986
  • 10 آذر 1400 - 19:34
لازمه رسیدن به پلیس در تراز انقلاب، مأنوس شدن با قرآن است
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: لازمه رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی، مأنوس شدن بدنه نیروی انتظامی با قرآن کریم است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام‌ علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی امروز در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم استان البرز اظهار کرد: لازمه رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی، مأنوس شدن بدنه نیروی انتظامی با قرآن کریم است.

وی ضمن تقدیر از اهتمام مسئولان انتظامی استان البرز برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده بزرگ پلیس البرز اضافه کرد: ما باید زمینه را فراهم کنیم تا فرهنگ قرآنی در زندگی مأموران و خانواده پلیس ساری و جاری شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت و نقش قرآن در زندگی فردی، اجتماعی و شغلی پلیس، مطرح کرد: قرآن نتیجه تلاش و مجاهدت ۲۳ ساله پیامبر معظم اسلام (ص) برای ترویج اسلام در جهان است.

حجت‌الاسلام‌ ادیانی با بیان اینکه حفظ جامعه اسلامی به حفظ مفاهیم و فرهنگ قرآنی وابسته است، افزود: امام خمینی (ره) دلیل دردهای کل جوامع اسلامی را عدم توسل به قرآن می‌دانستند و در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خود بارها به نتیجه جدایی جامعه از قرآن اشاره کرده‌اند.

وی گفت: جوامع اسلامی زمانی هویت خود را از دست دادند که از دامن قرآن جدا شده و از عمل به فرامین آن امتناع کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: انقلاب اسلامی درخشنده‌ترین پدیده پس از نهضت پیامبر اسلام است. شکل گرفتن انقلاب اسلامی نیز در سایه توجه به قرآن تحقق یافت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به پیام قرآن برای ظلم نکردن و نپذیرفتن ظلم، افزود: ایران اسلامی نه به کشوری حمله می‌کند و نه در برابر حمله کشوری ساکت می‌نشیند. رمز سعادت جوامع بشری بازگشت به سمت تعالیم قرآنی است.

حجت‌الاسلام ادیانی بیان کرد: سایر جوامع مسلمان نیز باید با الگوگیری از انقلاب اسلامی از بردگی برای استعمارگران دنیا دست کشیده و به دامن قرآن بازگردند. نیروی انتظامی مطلوب و در تراز انقلاب نیرویی است که متناسب با جامعه قرآنی شکل گیرد. باید برای رسیدن به آن نقطه همه تلاش خود را بکار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای رسیدن به تراز انقلاب نیازمند یک حرکت شتابان برای انس دائمی کارکنان با قرآن کریم است. قرآن به انسان صیانت و نورانیت بخشیده و او را از کژی و آسیب در امان نگه می‌دارد. هنر قرآن انسان‌سازی و حرکت دادن او برای تمدن سازی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان اینکه نسخه اسلام برای انس خانواده پلیس با قرآن خواندن روزانه حداقل ۵۰ آیه از قرآن کریم است، عنوان کرد: زیرساخت اصلی نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی معنویت و حرکت در محور قرآن است.

حجت‌الاسلام‌ کریم رجبی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن، منبع عظیم تفکر و دستیابی به سعادت است، اظهار کرد: عزت و اقتدار نیروی انتظامی تنها در سایه عمل به آموزه‌های قرآنی به ثمر خواهد نشست.

وی مطرح کرد: قرآن کتاب هدایت است و هر کس در این راه گام بردارد بدون شک رستگار خواهد شد. امام علی (ع) در فراز پایانی خطبه ۱۹۸ می‌فرماید: همه در بهره‌مندی از قرآن سهم دارند. هر کس به سهم خود می‌تواند از چشمه نورانی قرآن کریم بهره‌مند شود. خدا را شاکریم که در مجموعه نیروی انتظامی البرز شاهد حضور حافظان برتر قرآن هستیم؛ این موهبتی است که خداوند متعال به ما هدیه داده است.

حجت‌الاسلام‌ رجبی با اشاره به اینکه گفتمان پلیس در تراز انقلاب اسلامی از سوی عقیدتی سیاسی ناجا با هدف تجلی فرامین فرمانده معظم کل قوا شکل گرفته است، گفت: یکی از ثمرات این گفتمان، برخورد حکیمانه پلیس با مردم است. امروز بشر مدرن، بیش از گذشته تشنه آموزه‌های قرآن است. مسیر تعالی و رهنمون‌های قرآن راه رسیدن به سعادت است که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.