• امروز : یکشنبه - ۱۳ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : 11 - جماد أول - 1444
  • برابر با : Sunday - 4 December - 2022
1
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

نیازی به سند غیراسلامی ۲۰۳۰ نداریم/ ضرورت توجه به آموزش و تربیت دانش آموزان

  • کد خبر : 10204
  • 11 مهر 1401 - 11:57
نیازی به سند غیراسلامی ۲۰۳۰ نداریم/ ضرورت توجه به آموزش و تربیت دانش آموزان
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در حکمرانی تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین را داریم و نیازی به سندهای غیراسلامی ۲۰۳۰ و امثال آن نداریم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از خبرگزاری بسیج استان البرز، دکتر اصغر باقر زاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه طرح امین که صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز، دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کشور و مسئولین استانی در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، گفت: ما در حکمرانی تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین را داریم و نیازی به سندهای غیراسلامی ۲۰۳۰ و امثال آن نداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان به زودی سند ۲۰۴۵ و سندهای دیگری را نیز برای ما تدوین خواهند کرد که باز هم مانند سند ۲۰۳۰ از آن ها نیز استفاده نمی کنیم، تصریح کرد: ارتباط دانش آموزان با خانواده و معلمان کمتر و به فضای مجازی و بازی های رایانه ای متصل شده است که برای بهبود این موضوع باید با بچه ها بیشتر ارتباط بگیریم و به آن ها نزدیک شویم.

باقرزاده بیان کرد: چند چالش عمده در مدارس وجود دارند که اجازه نمی دهند امور پرورشی دانش آموزان به خوبی پیش برود که از جمله آن ها می توان به تشتت آرا در خصوص تربیت فرزندان اشاره کرد؛ اگر به تربیت به عنوان جوشش از بیرون، نگاه کنیم این موضوع، سخنرانی و اجرای برنامه ها معنا می شود اما اگر آن را جوشش از درون ببینیم، ارتباط گرفتن با دانش آموزان است که ما بر مقوله دوم تاکید داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تفکیک تربیت و آموزش را دومین چالش موجود در مدارس دانست و مطرح کرد: آموزش و تربیت دو مقوله مرتبط با یکدیگر هستند، جدا کردن آموزش و تربیت از یکدیگر خطا بود؛ در واقع باید معلمان آموزش را نیز درگیر مسائل تربیتی کنیم. خانواده پایه اصلی تربیت فرزندان است در حالیکه این روزها ارتباط فرزندان با خانواده ها کمرنگ شده و این موضوع سومین چالش است.

وی فضای مجازی و سواد رسانه ای را چهارمین و مخاطب شناسی کودک و نوجوان را به عنوان پنجمین چالش معرفی و اذعان کرد: دانش آموزان در حالی در فضای مجازی حضور دارند که والدین و معلمان اطلاعی از چگونگی حضور آن ها در این فضا و میزان دسترسی آن ها ندارند که این موضوع خطرناک است. نباید فرزندان را در این فضا تنها گذاشت. طرح های معلمان باید به گونه ای نوشته شود که دانش آموزان نیز در آن نقش آفرین باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان، برنامه ها و فعالیت های تکراری و کم اثر، عدم هماهنگی بخش های مختلف آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی را چالش های دیگر موجود در حوزه آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: همچنان در حوزه تربیت فرزندان و دانش آموزان دچار ضعف هستیم که امیدواریم این موضوع و چالش مهم با حضور مربیان امین برطرف شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10204

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.