• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رئیس کل دادگستری استان البرز:

هیچ دستگاهی نیست که وظیفه پیشگری از وقوع جرم نداشته باشد

  • کد خبر : 11803
  • 01 آذر 1401 - 11:15
هیچ دستگاهی نیست که وظیفه پیشگری از وقوع جرم نداشته باشد
رئیس کل دادگستری استان البرز، با بیان اینکه هیچ دستگاهی نیست که وظیفه پیشگری از وقوع جرم نداشته باشد، گفت: افتتاح نمایشگاه دائمی با این موضوع، در پی پیگیری ها و اقدامات همه دستگاه های اجرایی و در راستای همین تکالیفی برپا شده که بر عهده ماست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری از وقوع جرم استان البرز که امروز با حضور مشاور ارشد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جمعی از مسئولین استانی در فرهنگسرای غدیر اسلام آباد برگزار شد، فرارسیدن هفته بسیج را بر همه غیورمردان و دلاوران بسیجی تبریک گفت و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

وی بیان کرد: همه ما کارگزاران حکومت وظیفه خدمت به مردم را بر عهده داریم و انجام امور محوله نیز با هدف جلب رضایت مردم صورت می گیرد و رضایت مردم از نحوه خدمات دهی دستگاه ها، اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد. بخشی از رضایت مردم مربوط به عملکرد ما و بخش دیگر، انعکاس خدماتی است که توسط فرزندان و خادمان همین مردم در قسمت های مختلف حاکمیتی انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز اذعان کرد: این خدمات باید به نحو احسن به مردم ارائه و منعکس شود و شهروندان در جریان نحوه خدمات رسانی ها قرار بگیرند و با حقوق خود در بخش های مختلف آشنا شوند و همین امر موجب اقدامات پیشگیرانه در اجتماع شود. این همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارکنان قوه قضائیه بر آن تاکید داشتند؛ در واقع اقدامات و خدمات خوب دستگاه قضا به خوبی منعکس نمی شود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه هیچ دستگاهی نیست که وظیفه پیشگری از وقوع جرم نداشته باشد، توضیح داد: افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری از وقوع جرم استان البرز، در پی پیگیری ها و اقدامات همه دستگاه های اجرایی و در راستای همین تکالیفی برپا شده که بر عهده ماست و نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز به آن تاکید دارد؛ اگر هر کدام از ما وظایف خود را به خوبی انجام دهیم می توانیم در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه موثر باشیم.

وی افزود: مجموعه قضایی استان البرز نیز در قالب پیشگیری از وقوع جرم، اقدمات متعددی انجام داده است که از جمله آن ها می توان به ایجاد مرکز مشاوره خانواده و تشکیل قرارگاه های متعدد صیانت از بیت المال، مقابله با تغییر کاربری و پیشگیری و مقابله با جرائم خاص اشاره کرد. امسال نیز با ایجاد قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت که یکی از دغدغه های مردم و اتهام نخست کشور است، توفیقات خوبی در این حوزه حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را جزو وظایف همه دستگاه ها به خصوص دستگاه قضا و نیروی انتظامی دانست و اعلام کرد: در سال ۱۳۹۸ آمار پرونده های ثبت شده در استان البرز، در حوزه سرقت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان البرز در حالی ۸۷ فقره اعلام شد که که متوسط کشوری ۷۵ فقره بود و آمار استان البرز ۱۲ پرونده بیشتر از آمار کشوری بود و جایگاه هشتم کشور را به خود اختصاص داده بود.

فاضلی هریکندی گفت: در سال ۱۳۹۸ رتبه استان البرز در کشف سرقت ۳۰ بود و در سال ۱۳۹۹ به ۲۷ و در سال ۱۴۰۰ به جایگاه ۱۹ ارتقا یافتیم و این موضوع نشان دهنده بهبود کیفیت عملکرد دستگاه قضاست. کاهش همزمان آمار سرقت در استان البرز و افزایش کشفیات نتیجه اقدامات و همکاری پلیس، دستگاه قضا و احکام صادره بوده است که با آگاه سازی مردم با روش های پیشگیرانه می توانیم به رتبه های بهتری نیز دست یابیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.