• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

هیچ عارضه مهمی در داوطلبان دریافت واکسن رازی کووپارس مشاهده نشده است

  • کد خبر : 4477
  • 11 فروردین 1400 - 17:05
هیچ عارضه مهمی در داوطلبان دریافت واکسن رازی کووپارس مشاهده نشده است
محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس با اشاره به تزریق دوز اول این واکسن به 94 داوطلب تا پایان روز گذشته گفت: تا این مرحله هیچ عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، در داوطلبان مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر سعید کلانتری، محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی این واکسن گفت: از میان داوطلبان واجد شرایط تاکنون ۹۴ داوطلب واکسینه شده اند که از این تعداد ۱۸ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند و تا پایان این فاز ۳۹ داوطلب دیگر باید واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه نتایج مطالعات انجام شده تاکنون نشان می دهد که کوو پارس، واکسن کم عارضه یا بی عارضه ای است و داوطلبان حتی با علائمی مانند تب و بدن درد نیز اذیت نخواهند شد، افزود: تا این مرحله هیچ گونه عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، مشاهده نشده است.

کلانتری همچنین یادآور شد: در این مطالعه چون به صورت دوسوکور است، تعدادی از افراد ادجوانت (واکسن نما) و تعدادی هم واکسن با دوزهای پنج، ۱۰ و ۲۰ میکروگرم در میکرولیتر دریافت کرده اند که در این مرحله قابل تشخیص نیست و در پایان فاز مطالعاتی پس از جمع آوری کامل اطلاعات می توان تعداد دقیق دریافت کنندگان واکسن را مشخص کرد.

این محقق در مورد زمان پایان فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس نیز گفت: پیش بینی می شود واکسیناسیون ۱۳۳ داوطلب فاز اول تا هفته آتی پایان یابد اما تجزیه و تحلیل داده های این فاز، ۳۵ روز پس از آخرین داوطلبی که واکسن اول را دریافت می کند، انجام می شود بنابراین اواخر اردیبهشت ماه، فاز اول به طور کامل به پایان می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=4477

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.