• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

کاهش ازدحام در اورژانس با اجرای طرح تریاژ رو به جلو

  • کد خبر : 1581
  • 01 آذر 1399 - 17:43
کاهش ازدحام در اورژانس با اجرای طرح تریاژ رو به جلو
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اجرای طرح تریاژ رو به جلو در تمام درمانگاه های خصوصی و دولتی شهر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ازدحام در اورژانس کاهش می یابد و این امر به قطع زنجیره کرونا نیز کمک شایانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر ساره محمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، اصحاب رسانه را بازوان توانمند دانشگاه علوم پزشکی در اطلاع رسانی دانست و از اجرای طرح تریاژ رو به جلو در تمام درمانگاه های خصوصی و دولتی شهر خبر داد.

وی با اشاره به بازآموزی پزشکان عمومی برای فعالیت در راستای اجرای این طرح بیان کرد: شهروندان با کوچکترین علائم کرونا می توانند به درمانگاه های سطح شهر مراجعه کنند تا وضعیت آن ها توسط پزشکان عمومی ارزیابی شود؛ با اجرای این طرح در مرحله اول نیازی به مراجعه به بیمارستان ها نیست.

محمدی با بیان اینکه همکاران ما امکان مشورت با متخصصین عفونی را برای درمان بیماران دارند، مطرح کرد: پس از ارزیابی بیمار توسط پزشکان عمومی فرد تعیین تکلیف می شود و در صورت نیاز به بستری سریعا به بیمارستان ارجاع داده می شوند و در صورت نیاز به درمان سرپایی در منزل نیز این کار توسط متخصصین داخلی انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد: با اجرای این طرح بیمار دارای علائم با تاخیر به پزشک مراجعه نمی کند و در کوتاهترین زمان ممکن می تواند ارزیابی و درمان شود؛ علاوه بر این ازدحام در اورژانس نیز کاهش می یابد و این امر به قطع زنجیره کرونا نیز کمک شایانی می کند.

وی در رابطه با تامین تجهیزات موردنیاز بیمارستان ها اظهار کرد: بیمارستان ها بر اساس رسالت و خدماتی که بر عهده دارند، با کمبودهایی مواجه هستند. یکی از مشکلات پیش رو، تامین دستگاه های اکسیژن ساز بود که به خوبی در البرز مدیریت شد و در حال حاضر تقریبا دراین زمینه کمبودی در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1581

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.