• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

کسی که عزت کشور را به ترس از دشمن بفروشد بصیرت ندارد

  • کد خبر : 5627
  • 25 اردیبهشت 1400 - 18:23
کسی که عزت کشور را به ترس از دشمن بفروشد بصیرت ندارد
فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قابل اعتماد نبودن امریکا، ادامه داد: بصیرت به معنای تمام روابط را به درستی تحلیل کردن است، کسی که تمام داشته ها و عزت کشور را به ترس و نگرانی از دشمن بفروشد بصیرت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز، انتخابات را یکی از نمادهای بسیار مشخص و آشکار انقلاب اسلامی دانست و گفت: این موضوع به معنای نقش موثر و تعیین کننده مردم در سرنوشت خودشان است.

وی اذعان کرد: انتخابات در تمام زمینه ها، عرصه ها و ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، نقش موثری دارد و یکی از دلایل هراس دشمن از جمهوری اسلامی همین مسئله است در حالی که دشمن ما ادعا می کند طرفدار دموکراسی است و نماد آن را نیز انتخابات معرفی می کند.

فرمانده سپاه استان البرز خاطرنشان کرد: به طور طبیعی دشمن باید از انتخاباتی که خود، آن را نماد دموکراسی می داند پیروی و حمایت کند اما می بینیم که بیش از ۴۰ سال است که تحریم ها علیه کشوری که انتخابات در آن برگزار می شود را ادامه می دهد و تشدید می کند.

سردار مولایی اظهار کرد: دشمن با کشوری که تقریبا هر سال یک انتخابات را برگزار می کند دشمنی و با آن هایی که هیچ وقت انتخاباتی ندارند دوستی می کند. این دوگانگی و تناقض بین اذهان و عمل دشمنان به وجود آمده و علیرغم اینکه دموکراسی را با انتخابات یکی می دانند با آن مخالفت می کنند.

وی شورای نگهبان، شورای اسلامی شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را از ارکان تصمیم گیر دانست و ادامه داد: انتخابات ما به قدری مهم است که مشارکت مردم در آن، دشمن را عصبانی می کند و این نشان می دهد که حضور مردم ما در آن، بسیار پررنگ است و ایرانیان در این آزمون خوش درخشیدند.

فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر حضور مردم در صحنه انتخابات مطرح کرد: شرکت در این امر، ملاحظاتی نیز دارد و باید به مرِ آنچه که امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی تعیین کردند باشد و مانند دموکراسی امریکایی و غربی نشود.

سردار مولایی با اشاره به جمعیت بالای امریکا، انگلیس و فرانسه بیان کرد: ثبت نام تعدادی اندک در انتخابات این کشورها نشان دهنده کنترل انتخابات در آن هاست. برای شرکت در انتخابات مانند دیگر کشورهای دنیا، حداقل هایی لازم است که نامزدها باید آن را دارا باشند و ملاحظات انتخاب اصلح را نیز باید در نظر گرفت.

فرمانده سپاه استان بیان کرد: ممکن است فردی در میدان حاضر شود و شناخته شده هم نباشد اما شگفت آفرینی کند لذا رعایت اصول، ملاحظات و قوانین می تواند مبنای کار باشد و همه موظف هستند از این قوانین و مقررات پیروی کنند و کسی نباید از آن تخطی نکند.

وی افزود: در کشورهای غربی، انتخابات ابزار است اما در کشور ما اخلاق مداری و مردم داری و نگاه ویژه به نقش مردم و رای آن ها موثر است. اگر کسی قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را داشته باشد اما قوانین را الزام آور نداند به خود و ملت خیانت کرده است.

سردار مولایی با تاکید بر انتخاب اصلح از سوی مردم، وجود صداقت، بصیرت، شجاعت و دینداری در کاندیداها را ضروری دانست و عنوان کرد: تمام این موارد را می توان از رفتار، کردار، گفتار و عمل یک نامزد انتخاباتی متوجه شد. این موضوع از موضع گیری های شخص و گروه یا احزابی که حامی وی هستند نیز قابل تشخیص است.

وی یادآور شد: بصیرت در نامزدها بدین معنی است که شخص مورد نظر بتواند با استفاده از آموزه های دینی و اعتقادی نسبت به مسائل، پدیده ها و حوادثی که در اطراف اتفاق می افتد نگاه صحیحی داشته باشد و به درستی تشخیص دهد مصلحت مملکت چیست؟ دشمن کیست و در کجا قرار دارد؟

سردار مولایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قابل اعتماد نبودن امریکا، بصیرت را درک صحیح از شرایط و مقتضیات دانست و تصریح کرد: بصیرت به معنای تمام روابط را به درستی تحلیل کردن است، کسی که تمام داشته ها و عزت کشور را به ترس و نگرانی از دشمن بفروشد بصیرت ندارد.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: مردم فهیم ایران بهتر می دانند و تشخیص می دهند که کدام شاخصه برای انتخاب اصلح در اولویت است و باید به آن ها اعتماد کرد، قطعا انتخاب درستی خواهند داشت. البته ممکن است همان انتخاب نیز برای عده ای خوشایند و برای عده ای دیگر ناخوشایند باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5627

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.