• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد؛

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پرداخت سود سهام عدالت

  • کد خبر : 17264
  • 23 اردیبهشت 1402 - 15:51
کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پرداخت سود سهام عدالت
رئیس پلیس فتای استان البرز از شناسایی فردی که با ترفند مشاهده سود سهام عدالت اقدام به بیش از یک هزار مورد کلاهبرداری اینترنتی به ارزش 15 میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز عنوان کرد: در پی مراجعه چند شهروند کرجی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه حکایت از این داشت که مالباختگان در یکی از شبکه های اجتماعی با تبلیغی مبنی بر مشاهده سود سهام عدالت مواجه و برای مشاهده سود این سهام به درگاه پرداخت بانکی جعلی هدایت می شوند و از این طریق اطلاعات بانکی آن ها به سرقت می رود و کلاهبردار اقدام به برداشت غیرمجاز یک میلیارد ریال از حساب آن ها می کند.

رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده، متهم دخیل در این کلاهبرداری را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را در یکی از استان های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به کشف اطلاعات بیش از یک هزار و ۵۰۰ حساب بانکی در مخفیگاه متهم، ارزش کلاهبرداری صورت گرفته را حدود ۱۵ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: پرونده این کلاهبرداری جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شده است.

وی تاکید کرد: برای مشاهده و دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با توجه به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به حساب‌هایی که قبل‌تر توسط افراد اعلام شده است، واریز خواهد شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن ها از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می شود، توجه نکرده و هرگونه اطلاعات و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

وی گفت: سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. I am sure this piece of writing has touched all the internet viewers, its really really good post on building up new weblog. Перекладные фокусы

  2. Useful info. Fortunate me I found your site accidentally, and I am stunned why this coincidence did not happened in advance! I bookmarked it. vammebel.ru

  3. справки москва spravki-kupit.ru

  4. I always used to read post in news papers but now as I am a user of web thus from now I am using net for articles or reviews, thanks to web. купить диплом цена

  5. Everything is very open with a clear description of the issues. It was truly informative. Your website is extremely helpful. Thank you for sharing! гостиничные чеки спб

  6. Greate pieces. Keep writing such kind of information on your blog. Im really impressed by your site. bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.