• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
5

آزادگان در دوران اسارت، رنج ها را به گنج تبدیل کردند

  • کد خبر : 30148
  • 18 مرداد 1403 - 19:08
آزادگان در دوران اسارت، رنج ها را به گنج تبدیل کردند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: آزادگان در دوران اسارت تهدیدها را به فرصت و رنج ها را به گنج تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، امیرحسین دانش کهن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عصر پنج شنبه در اولین کنگره شهدای غریب در اسارت این استان که در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یک نویسنده فرانسوی که از زندان های عراق بازدید داشت، می گفت اسارتی در چشمان اسرای ایرانی ندیدم.

وی مطرح کرد: همچنین نماینده صلیب سرخ بیان می کرد که در زندان های کشورهای دیگر موارد زیادی از افسردگی، خودکشی و … مشاهده می شود اما ایرانیان اینگونه نیستند و با اسرای سایر کشورها تفاوت دارند، در صورتی که اسارت تماما رنج، مشقت و شکنجه است، بنابراین بر خود وظیفه می دانیم همه ساله از آزادگانی که پس از سالها هنوز آثار جراحت در بدنشان هست، یاد کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تاکید بر اینکه همگان باید قدردان زحمات و سختی هایی باشند که ایثارگران و آزادگان متحمل شدند، بیان کرد: بدانیم که در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی یک سانتی متر از خاک کشور را به بیگانگان ندادیم که این موضوع مرهون زحمات و سختی های آزادگان و شهدا و خانواده های آنهاست که کاری جز مقاومت و استقامت نکردند.

دانش کهن عنوان کرد: ابوترابی، سردمدار آزادگان ما اسارت را قطعه ای از بهشت می دانست. آزادگان در آن دوران تهدیدها را به فرصت و رنج ها را به گنج تبدیل کردند و در زمان اسارت، چند زبان خارجی را آموختند و قرآن کریم، نهج البلاغه و مفاتیح و … را حفظ کردند که همه این ها به جز با تکیه بر ایمان میسر نشد. نیروی ایمان آنها را محکم و مقاوم نگهداشت.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در برابر مشکلاتمان دوام بیاوریم، باید ایمان خود را تقویت کنیم، بر ضرورت معرفی شهدای غریب در اسارت به جامعه تاکید و اظهار کرد: بدین منظور کتابی شامل زندگینامه این شهدا توسط یکی از آزادگان تهیه شده که امروز رونمایی می شود. همچنین مستندی نیز در این رابطه تهیه و سایر آثار فرهنگی و هنری نیز تولید شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.