• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
17

آزادی ۱۶۰ زندانی بدهکار مالی در استان البرز

  • کد خبر : 24393
  • 18 آذر 1402 - 9:52
آزادی ۱۶۰ زندانی بدهکار مالی در استان البرز
همزمان با سفر رئیس جمهور به استان البرز مقدمات آزادی 160 زندانی بدهکار مالی فراهم و طی مراسمی 23 نفر از آن ها به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش دیده بان البرز، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان البرز، طی مراسمی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، مدیرکل زندان های استان البرز، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج و مسئولین استانی ۲۳ زندانی بدهکار مالی به آغوش خانواده بازگشتند و مابقی نیز تا پایان هفته جاری از زندان آزاد می شوند.

علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز در این مراسم گفت: به یمن ورود رئیس جمهور به استان البرز، تصمیمی مبنی بر فراهم کردن مقدمات آزادی زندانیان بدهکار مالی اتخاذ شد و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهور به این امر اختصاص پیدا کرد و در جلسه هماهنگی با حضور خیرین مقرر شد مقدمات آزادی ۱۶۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی فراهم شود.

وی با اشاره به دشواری آزادسازی این تعداد از زندانیان در مدت زمان کوتاه مطرح کرد: فرآیند آزادی این تعداد زندانی در این بازه زمانی اندک کار سختی بود، اما تشریفات اولیه صورت ‌گرفت و با دستور رئیس کل دادگستری استان البرز و پیگیری‌های رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج مقدمات این امر خداپسندانه با سرعت لازم فراهم شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز افزود: بدهی این ۱۶۰ زندانی بدهکار مالی بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان بود که مددکاران با دعوت از شکات جلسات صلح و سازش را برگزار کردند و یکی از خیرین هم مبلغ یک میلیارد تومان کمک کرد. شعب قضایی هم کار خود را به صورت فشرده آغاز کردند و در نهایت در جلسه امروز ۲۳ نفر از این عزیزان آزاد می شوند و مابقی این ۱۶۰ نفر نهایتا تا هفته آتی از زندان آزاد خواهند شد.

گفتنی است در سال گذشته از طریق منابع ستاد دیه، پیگیری مسئولان و مددکاران در راستای اخذ رضایت از شکات و کمک خیرین ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان البرز آزاد شدند که این تعداد در هشت ماهه گذشته ۳۱۰ نفر بوده و در زمینه پرداخت از منابع ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.