• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
0
رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اعلام کرد؛

آمادگی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برای کمک به زنجیره ارزش

  • کد خبر : 31160
  • 18 شهریور 1403 - 15:27
آمادگی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برای کمک به زنجیره ارزش
رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: اعلام می کنم که دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران آمادگی دارد با تمام توان در زمینه زنجیره ارزش به دولت کمک کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی، رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران امروز در آئین افتتاح سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، بر اهمیت برخی مفاهیم برای توسعه اقتصاد کشاورزی و توسعه اقتصاد ملی و اقتدار کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل مبنی بر اینکه محور توسعه و پیشرفت کشور، کشاورزی و محور پیشرفت کشاورزی، اقتصاد کشاورزی است، عنوان کرد: میزان تجارت غذا در دنیا حدود ۱۸ هزار میلیارد دلار بوده که از این مقدار حدود هشت هزار میلیارد دلار مربوط به حوزه اقتصاد است. مهمترین پیام این کنفرانس باید برجسته سازی ظرفیت های موجود باشد.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت زدودن غبار از کتاب اقتصاد کشاورزی که مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: ما باید واقعیت های اقتصاد کشاورزی را با استناد به واقعیت های جهانی به جامعه منتقل کنیم. در زنجیره ارزش غذا در کشور به جز بحث تولید، تاکنون به هیچ موضوعی ورود جدی، سازمان یافته و هدفمند نکرده ایم.

ابراهیم زاده موسوی افزود: در این حوزه نه تولید محتوا صورت گرفته و نه در اجرا گام برداشته شده است. سال ها تمام دغدغه مسئولین کشور این بوده که سرمایه ها وارد بخش کشاورزی شوند اما من معتقدم باید تلاش کنیم سرمایه ها از حوزه کشاورزی خارج نشوند. باید بررسی های لازم صورت گیرد تا دریابیم که کدام حلقه های زنجیره ارزش مورد توجه قرار نمی گیرند.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اضافه کرد: مهمترین مورد اقتصاد آن و ثروتی است که از بخش کشاورزی فرار می کند و وارد کشورهایی می شود که مدیریت زنجیره ارزش در آنها صورت می گیرد و سپس به زنجیره تولید و بخش مولدی باز می گردد. سالانه حدود ۹٫۶ میلیارد تن غذا به ارزش ۱۸ هزار میلیارد دلار در جهان تولید می شود.

وی کشاورزی را ثروتمندترین شاخه فعالیت های اقتصادی در کشور دانست و با بیان اینکه «کشاورزی و غذا پایه تولید ثروت و اقتدار برای کشور است» حرف گزافی نیست، افزود: در زمینه زنجیره ارزش باید برای معرفی ظرفیت های عظیم تلاش کنیم. اعلام می کنم که دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران آمادگی دارد با تمام توان در زمینه زنجیره ارزش به دولت کمک کند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.