• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

آیین میهمانی لاله ها در البرز برگزار می شود

  • کد خبر : 31830
  • 29 شهریور 1403 - 19:00
آیین میهمانی لاله ها در البرز برگزار می شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها و تشییع دو شهید دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: بیش از 20 برنامه با محوریت فرهنگی و ترویجی در هفته دفاع مقدس توسط بنیاد البرز اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، امیرحسین دانش کهن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک هفته وحدت، با بیان اینکه جریان سازی به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس محقق می‌شود، گفت: ما امروز نیاز جدی به ترویج این فرهنگ در جامعه داریم، لذا محور تمام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در هفته دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علی‌الخصوص برای نسل نوجوان و جوانان جامعه خواهد بود.

برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها و تشییع دو شهید دوران دفاع مقدس

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها به‌عنوان محوری ترین برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در هفته دفاع مقدس، گفت: این برنامه باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای والامقام و همچنین ادای احترام به مقام این کبوتران خونین بال پنج‌شنبه ۵ مهرماه از ساعت ۱۵:۰۰ همزمان با سراسر کشور در ۱۵۸ گلزار شهدای استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین لشگری و استانی در امام‌زاده محمد (ع) کرج برگزار و امت شهیدپرور استان البرز ضمن ادای احترام به مقام شهدا، مزار این کبوتران خونین بال را عطرافشانی و گل‌باران کرده و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: در این مراسم از کتاب «مادر آفتاب» رونمایی خواهد شد و قبل از برگزاری مراسم نیز پرچم گلزارهای شهدا توسط خادمان شهدا تعویض خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مراسم تشییع شهیدان «عزیز سلیم نژاد» و «محسن قلندرپور» از شهدای دوران دفاع مقدس که با تازگی از طریق آزمایش DNA شناسایی شده اند نیز روز پنج شنبه پنجم مهرماه از ساعت ۱۴:۳۰ از میدان شهدا به سمت امامزاده حسن (ع) برگزار و پیکر این دو شهید والامقام در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و چهارصد دستگاه کرج تدفین خواهد شد.

حضور و اعزام راویان و پیام‌آوران ایثار در دانشگاه ها، مدارس و محافل فرهنگی و نواختن زنگ ملی ایثار در روز بازگشایی مدارس

دانش کهن حضور راویان ایثار در دانشگاه ها، مدارس و محافل فرهنگی را امری مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و تصریح کرد: راویان ایثار در این ایام با حضور در دانشگاه ها، مدارس و محافل فرهنگی به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

وی افزود: برگزاری میزگرد و بیان خاطرات ایثارگران و در سیمای البرز نیز از دیگر برنامه های ترویجی با محوریت راویان ایثار است که اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز از نواختن زنگ ملی ایثار در روز بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این مراسم یکشنبه اول مهرماه همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس به‌طور همزمان در سراسر مدارس شاهد استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین از ساعت ۰۹:۳۰ در مدرسه شاهد عصمت برگزار خواهد شد.

دیدار مسئولین با بیش از ۲هزار نفر از ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به دیدار مسئولین با ایثارگران در هفته دفاع مقدس، گفت: در راستای اجرای طرح سپاس مسئولین استان با بیش از ۲هزار نفر از ایثارگران البرزی در هفته دفاع مقدس دیدار و از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس تجلیل خواهند کرد.

برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و تئاترهای خیابانی

دانش کهن با بیان اینکه مسابقات ورزشی و گسترده ای در سطح استان در هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد، گفت: مسابقات دارت و تیراندازی ایثارگران البرز در دو بخش آقایان و بانوان و تنیس روی میز جانبازان روز چهارشنبه ۴ مهرماه در سالن شهدای غریب، تنیس روی میز جانبازان سه شنبه ۳مهرماه در سالن شهید مطهری کرج، مسابقه ۴جانبه فوتسال جانبازان سه شنبه ۳ مهر در سالن ایثار، کوهنوردی گروه جانبازان البرزی ۱و ۶ مهرماه به ارتفاعات نورالشهدا و دیگر قلل استان و مسابقات ورزشی دیگری نیز در سطح استان برگزار خواهد شد.

برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوع ایثار و شهادت ۲و ۳ مهرماه در پارک بانوان کرج/برگزاری یادواره های شهدای اهل تسنن، منا و تجلیل از ایثارگران

وی تصریح کرد: در مراسمی که روز دوشنبه ۲ مهرماه در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) برگزار خواهد شد از خانواده های این عزیزان تجلیل خواهد شد.همچنین یادواره شهدای اهل تسنن روز چهارشنبه ۴ مهرماه در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و روز ۳مهرماه نیز شهرستانی استان از بیش از ۹۰۰نفر از ایثارگران و یادگاران دوران دفاع مقدس تجلیل خواهند کرد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: برگزاری موکب خدمت رسانی در گلزار شهدای امام زاده محمد(ع) با مشارکت بیمارستان امام خمینی(ره)، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مدارس با محوریت دفاع مقدس و حضور دانش آموزان و دانشجویان جهت زیارت و عطرافشانی قبور شهدا و خصوصاً شهدای گمنام، تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، اکران تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان و تبلیغات محیطی گسترده در ادارات بنیاد و برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31830

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.