• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد؛

ابتلای ۱۸۳ نفر از هر صد هزار نفر به سرطان در البرز

  • کد خبر : 25689
  • 08 بهمن 1402 - 13:40
ابتلای ۱۸۳ نفر از هر صد هزار نفر به سرطان در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان اعلام کرد: از هر صد هزار نفر در البرز 183 نفر مبتلا به سرطان می شوند.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «من مسئولم، برای پیشگیری سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام» در استان البرز همزمان با سراسر کشور از هشتم لغایت ۱۵ بهمن خبر داد.

وی افزود: این پویش هر ساله با هدف افزایش آگاهی عموم جامعه درخصوص قابل پیشگیری بودن سرطان، اصلاح باورهای نادرست، تقویت برنامه های تشخیص زودهنگام سرطان و افزایش حمایت سیاستگذاران درخصوص کنترل عوامل خطر سرطان برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به گزارش کشوری سامانه سیمای سرطان عنوان کرد: میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور و البرز به ترتیب ۱۷۳ و ۱۸۳ در هر صد هزار نفر است. سرطان های سینه، پروستات، روده بزرگ، معده و پوست از انواع سرطان های شایع در استان البرز هستند که بیشترین فوت بر اثر سرطان، ناشی از سرطان های معده و ریه است.

دکتر صیادی تاکید کرد: مردم باید نسبت به ۱۰ اقدام پیشگیری از سرطان شامل پرهیز از دخانیات، فعالیت بدنی منظم، وزن مناسب، تغذیه سالم، مراقبت از پوست، مراقبت در برابر انواع عفونت ها، رعایت اصول ایمنی در محیط کار و خانه، توجه به سلامت روان و زندگی اجتماعی سالم و مراجعه به موقع به پزشک با وجود علائم هشدار دهنده، دقت لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند خاطرنشان کرد: از هم استانی ها درخواست می کنیم تا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان مربوط به پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان بهرمند شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25689

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.