• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
9

ابراز تاسف نماینده مردم کرج در مجلس از ترویج فرهنگ مدرک گرایی در کشور

  • کد خبر : 18926
  • 01 تیر 1402 - 18:15
ابراز تاسف نماینده مردم کرج در مجلس از ترویج فرهنگ مدرک گرایی در کشور
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: ضمن ابراز تاسف از ترویج فرهنگ مدرک گرایی در کشور، گفت: کارهای پژوهشی و مقاله نویسی اساتید دانشگاه ها باید در جهت رفع مشکلات و چالش های کشور باشد اما مقاله محوری و در برخی موارد مقاله فروشی رواج می یابد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در جلسه هیئت امنای پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا در ناحیه ۴ کرج، ضمن تبریک حلول ماه ذی الحجه و اعیاد فرخنده این ایام به ویژه عید سعید غدیر خم گفت: ظرفیت های فراوانی در کشور وجود دارد که به واسطه وجود آن ها امروز به خود می بالیم اما کوتاهی ها و کمبودهایی نیز وجود دارد که باید در جهت رفع آن ها تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: یکسری از افراد که به خارج اعزام می شوند و سفیرهای ما در خارج از کشور محسوب می شوند که انقلاب و دین کشور ما را ترویج دهند، بر عکس عمل می کنند و عده ای از آن ها با بی انصافی تمام، علم ناتوانی و عدم وجود توان و ظرفیت های کشور را برمی دارند. اکنون در مدارس، آشنایی با برخی فناوری ها تدریس می شود که افتخاری برای ماست؛ این موضوع قوتی است که انقلاب برای ما به ارمغان آورده، به همین منظور باید ظرفیت های ایجاد شده را توسعه و رواج دهیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراوانی ظرفیت ها و قابلیت های البرز نسبت به سایر استان ها مطرح کرد: باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم چراکه البرز قطب علم و فناوری کشور محسوب می شود. مجموعه های علمی باید با همسویی و هم افزایی مشکلات را حل کنند. یکی از بهترین ظرفیت های زیست فن آوری و بیوتکنولوژی کشور در استان البرز وجود دارد و باید از ظرفیت های پژوهشگاه بیوتکنولوژی که در کل کشور اول است، بیشتر استفاده شود.

عباسی با اشاره به فعالیت مجموعه هایی در حوزه گیاهان دارویی، سلول های بنیادین و … در استان البرز خاطرنشان کرد: باید بدون نگاه جزیره ای و با نگاه جامع، کل نگر و همسو از این امکانات در جهت آموزش و مهارت افزایی دانش آموزان استفاده کنیم. سالانه ۶۷ هزار مقاله علمی که ماحصل کارهای پژوهشی است، در مجلات بین المللی به چاپ می رسد اما این مقالات درصد قابل قبولی را برای حل مشکلات کشور به خود اختصاص نداده اند.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر درصد قابل توجهی از تحقیقات انجام شده مشکلات کشورشان را حل می کند اما در کشور ما هنوز درصد قابل قبولی ندارد و برخی مواقع منابع و امکانات کشور به هدر می رود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند باید پژوهش ها به غیر از (عبور از مرزهای دانش) مسئله محور و ناظر بر حل مسائل و مشکلات کشور باشد. بنابراین باید در مقاطع ابتدایی و راهنمایی فرهنگ سازی شود تا پژوهش ها در دو بخش قلمرو و مرز دانش و ناظر بر مشکلات کشور باشند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این راستا باید ذهن دانش آموز را خلاق و مساله محور پرورش دهیم، ضمن ابراز تاسف از ترویج فرهنگ مدرک گرایی در کشور، گفت: کارهای پژوهشی و مقاله نویسی اساتید دانشگاه ها باید در جهت رفع مشکلات و چالش های کشور باشد اما مقاله محوری و در برخی موارد مقاله فروشی رواج می یابد. بحث پژوهش سراها را باید در آموزش و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش جدی بگیریم و افق جدیدی را در کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18926

ثبت دیدگاه

  1. Hello there, I do believe your site could be having internet browser compatibility issues. When I look at your site in Safari, it looks fine but when opening in IE, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Apart from that, great website! Professor Smith

  2. Nice answer back in return of this query with firm arguments and explaining all concerning that. купить диплом механика

  3. It is perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you few interesting things or suggestions. Perhaps you could write next articles referring to this article. I want to read more things about it! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.