• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
18
به همت بنیاد برکت صورت گرفت؛

اجرای بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع محور در البرز

  • کد خبر : 22661
  • 07 مهر 1402 - 14:32
اجرای بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع محور در البرز
مدیر نظارت و تحقیق و توسعه بنیاد برکت گفت: این مجموعه تاکنون توانسته با تلاش های فراوان، بالغ بر یک هزار و 542 طرح اشتغالزایی اجتماع محور را در 44 روستای هدف در استان البرز اجرا کند.

سید محسن کالوندی، مدیر نظارت و تحقیق و توسعه بنیاد برکت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دیده بان البرز گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاکنون توانسته با تلاش های فراوان، بالغ بر یک هزار و ۵۴۲ طرح اشتغالزایی اجتماع محور را در ۴۴ روستای هدف در استان البرز اجرا کند که در این طرح ها، حدود ۴ هزار و ۶۲۹ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اجرای این طرح ها در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی در تمامی رسته ها مطرح کرد: بنیاد برکت این طرح ها را با ۱۰ نفر تسهیلگر به مرحله اجرا در می آورد. تسهیلگران افراد بومی این استان و دانش آموختگان دوره های تسهیلگری هستند که در بیشتر شهرها و روستاهای البرز حضور دارند. ۴۴ درصد از این طرح ها مربوط به بخش های صنعتی و کارگاهی و حدود ۱۴ درصد نیز در حوزه های کشاورزی، دامپروری و شیلات است.

مدیر نظارت و تحقیق و توسعه بنیاد برکت اذعان کرد: کسب و کارهایی که در طرح های اشتغالزایی اجتماع محور مورد حمایت قرار می گیرند، می توانند ایجادی یا توسعه ای باشند. بعضا افراد کارآفرین یا دارای مهارت در حوزه های مختلف، تمایل به ورود به بازار کار و اشتغال دارند که به منظور دریافت حمایت، به تسهیلگران بنیاد برکت مراجعه می کنند و شرایط آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

کالوندی با اشاره به حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی تا کارگاهی و بزرگ در طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: این مجموعه تفاهم نامه هایی را با برخی بانک های عامل منعقد کرده تا فرآیند اخذ تسهیلات توسط متقاضیان تسهیل شود. در این راستا بسیاری از امور توسط تسهیلگران انجام می شود و متقاضی فقط در مراحل آخر و برای امضای قرارداد و اخذ وام به بانک مراجعه می کند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22661

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.