• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
21
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز عنوان کرد؛

اجرای طرح غربالگری رایگان سلامت مددجویان کمیته امداد البرز

  • کد خبر : 22240
  • 27 شهریور 1402 - 14:14
اجرای طرح غربالگری رایگان سلامت مددجویان کمیته امداد البرز
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بیش از 14 مرکز تشخیصی و درمانی در سطح استان از اجرای طرح غربالگری رایگان سلامت مددجویان کمیته امداد البرز خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، رضا البرزی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بیش از ۱۴ مرکز تشخیصی و درمانی در سطح استان از اجرای طرح غربالگری سلامت مددجویان کمیته امداد البرز خبر داد و گفت: غربالگری سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون برای زنان سرپرست خانوار و سالمندان به صورت رایگان انجام می شود.

وی سوءتغذیه را یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانواده های نیازمند دانست و مطرح کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه مادران باردار و کودکان زیر پنج سال مددجو و نیازمند غیرمددجو (تا دهک پنج) سبد غذایی به صورت شارژ بن کارت، به میزان هر نفر ۳۵۰ هزار تومان برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بیان کرد: زنان باردار و کودکان مورد حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند، توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه های بهداشت شناسایی و برای تعیین سطح نیازمندی و انجام سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می شوند.

البرزی با اشاره به پرداخت حق بیمه ۶ ماهه نخست امسال برای زنان سرپرستان خانواده خاطرنشان کرد: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی – اقشار آسیب پذیر» است و از آنجایی‌که بیمه‌های پایه، همه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند، برای کمک به نیازمندان موردحمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ادامه داد: این افراد با مراجعه به این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، بخشی از هزینه‌های درمانی خود را دریافت می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22240

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.