• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اجرای پروژه فیبر نوری، انقلابی در حوزه ارتباطات ایجاد می کند

  • کد خبر : 24424
  • 18 آذر 1402 - 14:06
اجرای پروژه فیبر نوری، انقلابی در حوزه ارتباطات ایجاد می کند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در برنامه هفتم به صورت قانون دیده شده و با اجرای آن و ارائه سرعت های چند صد مگابیتی، انقلابی در حوزه ارتباطات ایجاد می شود.

به گزارش دیده بان البرز، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران شرکت های حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال استان البرز در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: در دولت سیزدهم برای نخستین بار یک فصل مستقل در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد دیجیتال اختصاص پیدا کرده و به عنوان یکی از هشت حوزه کلیدی در این برنامه آمده است.

وی با اشاره به بندهای اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه افزود: این برنامه یک فرصت مناسب برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود. اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در برنامه هفتم به صورت قانون دیده شده و با اجرای آن و ارائه سرعت های چند صد مگابیتی، انقلابی در حوزه ارتباطات ایجاد می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص هوشمندسازی در برنامه هفتم توسعه مطرح کرد: بر اساس این برنامه همه دستگاه ها موظف شدند در سال آینده برنامه خود برای استفاده از فناوری های نوین را برای تصویب به دولت ارائه کنند که با این اقدام انبوهی از پروژه ها به سمت بخش خصوصی می آید. برنامه هفتم توسعه پشتوانه خوبی برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنج سال آینده است.

زارع پور با بیان اینکه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، اختیارات هیئت وزیران را دارد، خطاب به فعالان حاضر در این نشست بیان کرد: اگر برای رفع ‌مشکلات فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز به مصوبه این کارگروه باشد، حتما پیگیری می کنم و تمام قد حامی شما بوده و به نمایندگی از شما در دولت پیگیر مشکلات هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.