• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
12
جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خبر داد؛

اجرای ۴۳ ویژه برنامه در البرز در هفته دفاع مقدس/ ۴۳۰ اردوی پیشرفت برگزار می شود

  • کد خبر : 22266
  • 28 شهریور 1402 - 16:31
اجرای ۴۳ ویژه برنامه در البرز در هفته دفاع مقدس/ ۴۳۰ اردوی پیشرفت برگزار می شود
جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برگزاری 43 ویژه برنامه در استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در مجموع بیش از یک هزار برنامه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار مجتبی کرمی، جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از برگزاری ۴۳ ویژه برنامه در استان البرز در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ذیل هر یک از این موارد نیز اقداماتی پیش بینی شده اند و در مجموع، بیش از یک هزار برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

وی آذین بندی و بروزرسانی تابلوهای سطح شهر متناسب با هفته دفاع مقدس را از جمله اقدامات پیش بینی شده دانست و مطرح کرد: برنامه اصلی این هفته، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در مراکز استان ها و شهرستان ها با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانده معظم کل قواست که این برنامه در شهر کرج، در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار و از چهار هزار نفر از پیشکسوتان تجلیل به عمل می آید.

جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عنوان کرد: روز جمعه، ۳۱ شهریور، پیشکسوتان، دفاع مقدس و مقاومت و معنویت نامگذاری شده است و برنامه های بسیاری در این روز اجرا می شود که یکی از آن ها برگزاری رژه نیروهای مسلح به عنوان نماد اقتدار در میدان حصارک است. همچنین در این روز، پاسداران و بسیجیان در سراسر استان البرز، در نماز پرصلابت جمعه شرکت می کنند.

سردار کرمی با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط فرمانده سپاه استان البرز و فرماندهان نواحی شهرستان ها بیان کرد: عطرافشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا در ۴۰ گلزار و به صورت متمرکز با حضور مسئولین در امامزاده محمد (ع) کرج و برگزاری گردهمایی قرار بی قرارها با حضور ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از خادمان شهدا در استان از جمله این برنامه هاست.

وی افتتاح ۴۳۰ نمایشگاه فرهنگی، عکس و نقاشی در سطح استان و نمایشگاه دفاع مقدس و بازسازی عملیات کربلای یک در نظرآباد را از دیگر برنامه های این روز برشمرد و افزود: شنبه یکم مهر ماه، روز ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی نام گرفته و نهضت خدمات رسانی در حوزه های عمرانی، پزشکی و معیشتی در ۴۳ محله کم برخوردار استان و تجلیل از ۴۳ نخبه دانش آموزی، دانشجویی و … از جمله برنامه های این روز است.

جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، نواختن زنگ دفاع مقدس و قرائت میثاق نامه در ۴۳۰ مدرسه به صورت ویژه، برگزاری ۴۳۰ اردوی پیشرفت و آغاز اعزام دانش آموزان، دانشجویان، بسیجیان و … به کارخانجات، پارک های علمی و فناوری، هوافضا و موسسات پژوهشی، افتتاح نمایشگاه های طرح اسوه و اعزام ۴۳۰ نفر از رادویان دفاع مقدس به مدارس، مساجد و … را از دیگر برنامه های دومین روز از هفته دفاع مقدس دانست.

سردار کرمی با اشاره به اینکه دوم مهر ماه، روز زنان، خانواده و سلامت نامگذاری شده است، اظهار کرد: برگزاری ۴۳۰ نشست با موضوع نقش مادر در خانواده، برپایی ۴۳۰ میز خدمت تخصصی با حضور مدیران سازمان ها، ادارات و نهادها، تقدیر از ۴۳۰ مادر و همسر نمونه در سطح استان، اعزام ۴۳ گروه پزشکی به مناطق کم برخوردار جهت خدمت رسانی از جمله برنامه های این روز در استان البرز است.

وی همچنین از برپایی ۴۳ نمایشگاه عفاف و حجاب و ارائه محصولات پوشش ایرانی و اسلامی، برگزاری ۴۳۰ مسابقه مختلف ورزشی با حضور بسیجیان، برپایی ۴۳ ایستگاه خدمات مشاوره ای در حوزه سبک زندگی و فرزندآوری و برگزاری ۴۳۰ کارگاه پیشگیری از طلاق، اعتیاد و استفاده از موادمخدر در سومین روز از هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اعلام کرد: در روز سوم مهر ماه که روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی نام گرفته است، اجرای ۴۳۰ سرود پاتوقی، تئاتر خیابانی، اکران فیلم در پارک ها، معابر و خیابان های اصلی، برگزاری ۴۳۰ یادواره شهدا و آبروی محله و ۴۳ مراسم شب شعر دفاع مقدس با حضور شاعران و هنرمندان بسیجی صورت خواهد گرفت.

سردار کرمی تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم و جانبازان و ایثارگران مدافع و دیدار و تجلیل از ۴ هزار و ۳۰۰ خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را از دیگر برنامه های این روز عنوان و مطرح کرد: در روز سه شنبه ۴ مهر ماه که روز دفاع همه جانبه و پشتیبانی مردمی اصناف و سربازان نام گرفته است نیز رزمایش کمک مومنانه برگزاری و ۱۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع می شود.

وی از برگزاری همایش و تجلیل از ۴۳۰ نفر از ایثارگران پشتیبانی مردمی و اصناف در دفاع مقدس، طبخ ۴۳ هزار پرس غذا و توزیع آن ها در مناطق محروم و تجلیل از ۴۳ سرباز در سطح استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری ۴۳۰ نشست روشنگری و بصیرتی و توانمندسازی مدیران و ائمه جماعات محلات کم برخوردار از جمله برنامه های پنجم مهر ماه است که روز وحدت ملی و بصیرت و دشمن سناسی و استکبارستیزی نام دارد.

جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: برپایی ۴۳ ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر در قالب سفیران مهر، اجرای رزمایش ثامن در فضای مجازی و برگزاری اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب اسلامی با حضور نخبگان بسیجی و بسیجیان گردان های بیت المقدس، کوثر، سایبری، امام علی (ع) و … از دیگر برنامه های پیش بینی شده در روز پنجم مهر ماه در استان البرز است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه پنج شنبه ۶ مهر ماه، روز نیروهای مسلح و بسیجیان و جهادگران و روحانیت با عشایر و روستائیان نام گرفته است، افزود: در این روز، گلباران، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا، اعزام ۴۳ گروه جهادی پزشکی، عمرانی و … به مناطق محروم، تجلیل از ۴۳ نفر از روحانیون رزمنده و ایثارگر تجلیل از ۴۳ جهادگر بسیجی نیز صورت می گیرد.

وی افتتاح پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی و اهدای ۴۳ سری جهیزیه به زوج های نیازمند را از دیگر برنامه های این روز عنوان و بیان کرد: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس که روز فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده است، ۴۳ مراسم پیاده روی و کوهپیمایی در شهرستان های استان، ۴۳ مسابقه قرآنی ویژه خواهران و برادران در حوزه های بسیج و نشست های میقات صالحین با حضور ۴۳۰ حلقه صالحین در مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.