• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7
مدیرکل نوسازی استان البرز اعلام کرد؛

اختصاص ۲۰۸ میلیارد ریال به خرید تجهیزات کارگاهی هنرستان های البرز

  • کد خبر : 26926
  • 11 فروردین 1403 - 15:40
اختصاص ۲۰۸ میلیارد ریال به خرید تجهیزات کارگاهی هنرستان های البرز
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: ‌۲۰۸ میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات آموزشی تخصصی در هنرستان ها اختصاص یافت که در این راستا نیز تاکنون ۶۵ میلیارد ریال صرف تجهیزات کارگاهی شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حمید مسعودی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز، با اشاره به مهاجرپذیری این استان گفت: البرز آخرین استان از نظر شاخص فضای آموزشی و پرورشی در کشور و به عنوان یکی از مهم ترین عرصه‌های تجمع جمعیت فعال در ایران و مراکز صنعتی، خدماتی، علمی و فناوری و … به لحاظ حجم روزافزون مهاجرت‌ها و وقوع در منطقه تحت تاثیر پایتخت محسوب می شود.

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور در سفر استانی و اهتمام دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان، وزارتخانه و سازمان متبوع در راستای رفع کمبود سرانه آموزشی در این استان بیان کرد:‌ امیدواریم بتوانیم گام‌های بلند و مؤثری در جهت برطرف کردن این مشکل برداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه در ابتدای سال گذشته ۶۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در حال احداث بود که ۲۳ پروژه جهت بهره برداری به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل شد و ۳۷ پروژه فعال در دستورکار است افزود: ۸۰ کلاس درس نیز در قالب هفت پروژه به متراژ حدوداً ۱۵ هزار مترمربع کلنگ زنی شد.

مسعودی گفت: ۲۰۸ میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات آموزشی تخصصی در هنرستان ها اختصاص یافت که در این راستا نیز تاکنون ۶۵ میلیارد ریال صرف تجهیزات برای کارگاه‌های الکترونیک، الکتروتکنیک، طراحی دوخت، تصویرسازی، شبکه و نرم افزار، کشاورزی، معماری داخلی و تأسیسات تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی نیز تا اردیبهشت ماه تحویل می‌شود.

ایزوگام و آسفالت مدارس البرز در راستای طرح نهضت آسفالت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تعمیرات تابستانه مدارس در تابستان عنوان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج برای راه اندازی نهضت آسفالت، ۱۵۵ مدرسه به متراژ ۲۶۳ هزار مترمربع آسفالت و پشت بام مدارس نیز به متراژ ۱۳۴ هزار مترمربع ایزوگام شد.

وی با اشاره به تحقق ۸۵ درصدی تعهدات خیران به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان مطرح کرد: این اقدامات مشارکتی در ۴۸ پروژه با زیر بنای ۵۶ هزار و ۱۷۰ مترمربع به تعداد ۴۲۸ کلاس درس انجام شده و سهم صنایع و دستگاه‌ها در مشارکت‌های مردمی نیز در این زمینه ۲۵ درصد بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز خبر داد: بسته تحولی اجرایی مدرسه سازی با رویکرد مسئولیت اجتماعی در شورای اداری آموزش و پرورش استان تدوین و تصویب شد. این بسته تحولی به عنوان نقشه راهی پیش روی مشاور اجرایی استاندار در امور آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مسعودی با اشاره به تشکیل کمیته ای مرکب از مدیران کل امور مالیاتی، صمت، راه و شهرسازی و نیز مدیر شهرک‌های صنعتی استان البرز خاطرنشان کرد: امور مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در امر مقدس مدرسه سازی در این کمیته، پیگیری و تاکنون ۴۲ جلسه در این راستا تشکیل شده است.

بهسازی و شاداب سازی ۲۵۸ مدرسه در مناطق کم برخوردار البرز

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در استان البرز با مشارکت گروه های جهادی فعال، مدیران و انجمن اولیا و مربیان، خیران مدرسه ساز، این طرح را موفق خواند و تاکید کرد: از نوروز ۱۴۰۲ نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار در ۳۵۰ مدرسه جامعه هدف آغاز شد و تا پایان آبان ماه بهسازی ۲۵۸ مدرسه صورت گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز ضمن قدردانی از مشارکت سازمان‌های بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی در این طرح عنوان کرد: سه میلیارد تومان از محل مشارکت خیران مدرسه ساز و صاحبان صنایع به امر شاداب سازی مدارس اختصاص داده شده و با توجه به نیازسنجی فضاهای آموزشی و نواحی مختلف شهرستان‌های استان، احداث ۱۰۰ مدرسه در فاز دوم در دستورکار این اداره کل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.