• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
4
در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

اخذ رضایت برای ۲۰ پرونده قصاص نفس در البرز

  • کد خبر : 15607
  • 20 فروردین 1402 - 13:13
اخذ رضایت برای ۲۰ پرونده قصاص نفس در البرز
مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: در سال گذشته و به همت مددکاران و مسئولان زندان‌های استان البرز، ۲۰ پرونده قصاص نفس با دعوت از اولیای دم و تشکیل جلسات اصلاح ذات البین منجر به اخذ رضایت شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز، گفت: در قرآن کریم هدف از قصاص، حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل ذکر شده، اما توصیه به گذشت و بخشش نیز مد نظر قرار گرفته شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته و به همت مددکاران و مسئولان زندان‌های استان البرز، ۲۰ پرونده قصاص نفس با دعوت از اولیای دم و تشکیل جلسات اصلاح ذات البین منجر به اخذ رضایت شد که از این تعداد ۱۲پرونده به صورت قطعی و هشت پرونده به صورت مشروط منجر به رضایت اولیای دم شده است.
مدیرکل زندان‌های استان البرز با بیان اینکه مددکاران و مسئولان زندان‌ها در این پرونده‌ها با در نظر گرفتن حق و حقوق خانواده مقتول، اقدام به ایجاد صلح و سازش می‌کنند، ادامه داد: در اکثر مواقع عدم کنترل خشم، غرور بیش از حد، عدم تفکر، فشارهای روحی و روانی، اختلافات خانوادگی، کینه ورزی و … منجر به وقوع قتل می‌شود، که این امر نیازمند آموزش گسترده در سطح جامعه است.
چهارمحالی در پایان خاطرنشان کرد: بخشش فرد قاتل بسیار دشوار است و گاهی مددکاران چندین سال برای اخذ رضایت از اولیای دم در یک پرونده تلاش می‌کنند تا به نتیجه برسند؛ این تلاش ها گاهی تا پای چوبه دار نیز ادامه دارد تا جایی که خانواده مقتول به سختی اما با مناعت طبع حاضر به بخشش می‌شوند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=15607

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.