• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0
امام جمعه کمالشهر:

ادامه حیات اسرائیل به ضرر کل بشریت است

  • کد خبر : 31868
  • 30 شهریور 1403 - 16:08
ادامه حیات اسرائیل به ضرر کل بشریت است
امام جمعه کمالشهر گفت: قتل عام ۱۱ ماهه مردم مظلوم غزه و رفح، انفجار دستگاه های ارتباطی و کشتن مردم و افراد در خانه، کاشانه و محل کار خود، ثابت کرد که رژیم صیهونیستی شر مطلق و محور شرارت است که باید محو شود و ادامه حیات آن به ضرر کل بشریت است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام و المسلمین محمود نور پور، امام جمعه کمالشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کمالشهر، ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به اهمیت وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت در اسلام، از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است. اصلا تارپود دستورات اسلامی وحدت زا و دعوت به اتحاد و انسجام است.

وی افزود: اسلام اگر به نمازهای گروهی مثل نماز جمعه، جماعت، نماز های عید فطر و قربان یا بر مسئله حج که کنگره عظیم سالانه مسلمانان است تاکید کرده برای آن است که پایه های روابط اجتماعی تقویت شود یا به صله رحم، سلام دادن، مدارا با مردم، دیدار برادران دینی تاکید کرده و یا از غیبت، نمیمه، سو ظن، بهتان، قهر و … نهی کرده. همه و همه برای آن است که در جامعه وحدت و انسجام و همدلی حاکم شود و از تفرقه و اختلاف دوری شود.

امام جمعه کمالشهر تصریح کرد: خدا ما را به وحدت دعوت کرد. پیامبراکرم (ص) ما را به وحدت و همدلی دعوت کرد و قرآن و اهل بیت (ع) ما را به وحدت و برادری دعوت کرد، ولی عمل نکردیم. به جای وحدت، تفرقه را گرفتیم. اختلافات را برنامه زندگی خود قرار دادیم. و نتیجه آن شد، ضعف، عقب ماندگی و انفعال مسلمانان و نتیجه اش این شد که امپراطوری بزرگ و قدرتمند اسلامی به ۵۷ کشور ضعیف، وابسته و اغلب تو سری خور تبدیل شود!

وی ادامه داد: به راستی چرا باید دشمنان روز به روز متحد تر شوند. اتحادیه تشکیل دهند مجلس واحد، قانون واحد، ارتش واحد، پول واحد و… تشکیل دهند ولی امت عظیم محمد مصطفی (ص) متفرق باشند؟! دشمن از همین اختلاف و از همین خلا استفاده کرده است و فلسطین و قدس شریف را اشغال کرد و بیش از ۱۱ ماه است در غزه و رفح وحشیانه ترین جنایات را مرتکب شده و مسلمان نماها هم تماشاچی شده اند!!

هشت سال تمام از عزت، عظمت تمامیت ارضی و استقلال، آزادی و نظام اسلامی خود جانانه دفاع کردیم
 حجت السلام والمسلمین نورپور در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان سرافراز گفت: ما هشت سال تمام با دست خالی و با کلی مشکلات و نواقص در برابر دشمن ایستادیم و دشمنی که شرق، غرب و شیوخ حوزه خلیج فارس از او حمایت همه جانبه می کردند. ما هشت سال تمام از عزت، عظمت تمامیت ارضی و استقلال، آزادی و نظام اسلامی خود جانانه دفاع کردیم و یک وجب از خاک کشور را هم به دشمن ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس در کنار عنایات حق تعالی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) رهبری پیامبر گونه امام راحل، ولایت مداری مردم، بصیرت و اخلاق و معنویت مجاهدان و مردم، عمده عامل موفقیت ما عبارت بود از وحدت و انسجام و همدلی بود که ما را موفق کرد. امروز هم در ادامه مسیر، نیاز به تقویت وحدت و انسجام اسلامی است.

امام جمعه کمالشهر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و باز گشایی مدارس و قدردانی از زحمات معلمان و مدیران گفت: امیدواریم هم در مدارس و هم در همه مجامع علمی و آموزشی به آموزش کیفی، جهت دار، مفید و علم نافع توجه شود و در کنار آن از معنویت، تهذیب نفوس، تربیت اسلامی و انقلابی غفلت نشود.

وی افزود: بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید در سطح کشور یک سرمایه بزرگی است مشروط بر اینکه درست کار شود و از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش غفلت نشود.

ادامه حیات اسرائیل به ضرر کل بشریت است

حجت الاسلام نورپور با اشاره به عملیات تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی در لبنان علیه مردم و غیر نظامیان بیان کرد: این جنایت وحشیانه و ضد بشری اوج خباثت و خوی تجاوزگری رژیم کودک کش را نشان داد. قتل عام ۱۱ ماهه مردم مظلوم غزه و رفح، ترور ناجوانمردانه مجاهدان و این جنایت پیچیده، انفجار دستگاه های ارتباطی و کشتن مردم و افراد در خانه، کاشانه و محل کار خود، ثابت کرد که رژیم صیهونیستی شر مطلق و محور شرارت و حقیقتا غده چرکین سرطانی است، که باید محو شود و ادامه حیات آن به ضرر کل بشریت است.

وی تاکید کرد: این نوع جنایت بزدلانه و ناجوانمردانه و اقدام ضد بشری، فقط از اسرائیل و اربابش آمریکا و انگلیس بر می آید. هدف از این جنایت، تشدید تنش ها، تهدید صلح و امنیت منطقه و توسعه درگیری، و ایجاد جو روانی علیه حزب الله است، که قطعا اسرائیل از این جنایت هم نتیجه مطلوب خود را بدست نخواهد آورد و به سختی مجازات و پشیمان خواهد شد.

امام‌‌ جمعه کمالشهر اذعان کرد: جامعه جهانی، سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر، کشور های اسلامی همه و همه وظیفه دارند با این رژیم یاغی برخورد کنند. به ویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان و همه مسئولین باید در برابر جنایات شنیع این شمرها و حرمله های روزگار اقدام قاطع و فعالی انجام دهند.

آمریکا برای این ملت برادر نخواهد شد

وی به مساله وفاق مورد ادعای دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: حد و حدود وفاق باید به صورت قانونمند تعریف شود و در چهارچوب شرع و قانون باید حرکت کرد. وفاق به معنای نادیده گرفتن فتنه، شیطنت و اقدامات عملی فتنه گران علیه نظام اسلامی نیست. وفاق به معنای نادیده گرفتن محکومیت قضائی قطعی افراد دگر اندیش نیست.

حجت السلام والمسلمین نورپور متذکر شد: با کمال تاسف دولت محترم با عنوان وفاق افرادی را روی کار آورده که مایه تاسف است. ابهت، شان و اقتدار نظام و قوه قضائیه و نهاد های اطلاعاتی و امنیتی را صیانت کنید و بدانید آمریکا برای این ملت برادر نخواهد شد او با ما پدر کشتگی دارد. همه جنایات ضد بشری در عالم اسلام به ویژه در فلسطین و غزه مظلوم با حمایت و اشاره آمریکا است.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31868

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.