• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج:

ارتقای ناوگان سازمان های خدماتی، از سیاست های شورای شهر است

  • کد خبر : 23104
  • 25 مهر 1402 - 20:13
ارتقای ناوگان سازمان های خدماتی، از سیاست های شورای شهر است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از سیاست های شورای شهر در بودجه سال 1402، ارتقای ناوگان سبک و سنگین سازمان های خدماتی مانند آتش نشانی، پسماند و آرامستان هاست.

به گزارش دیده بان البرز، جواد چپردار، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج در بازدید سرزده از سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری با اشاره به ایجاد بیش از ۳۰ هکتار فضای سبز در بهشت سکینه (س) گفت: تبدیل بهشت سکینه (س) به آرامستان سبز کشور یکی از اقدامات مطلوبی است که طی چند سال گذشته در این مجموعه آغاز شده و این اقدام جهادی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این اقدام زمینه های رضایتمندی شهروندان و خانواده های سوگوار مراجعه کننده به این مجموعه را فراهم کرده است. وجود این میزان از فضای سبز در آرامستان نیازمند تدوین برنامه آبیاری دقیق و منظم است که با تدبیر و برنامه ریزی های مربوطه، چندین استخر ذخیره آب های سطحی در نقاط مختلف بهشت سکینه (س) احداث و آبیاری تمامی درختان و عرصه های سبز این مجموعه با آب های سطحی و جمع آوری شده حاصل از بارش برف و باران انجام می شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده، آرامستان بهشت سکینه (س) حداقل تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات کرج و سایر شهرهای استان البرز را دارد که قطعا ارتقای ظرفیت آرامستان نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و حفظ و نگهداری مجموعه فعلی است که باید در طرح های آینده لحاظ شود.

چپردار عنوان کرد: یکی از سیاست های شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۲، ارتقای ناوگان سبک و سنگین سازمان های خدماتی مانند آتش نشانی، پسماند و آرامستان هاست که با توجه به بحث انتقال متوفیان از سطح شهر به آرامستان و کمبود آمبولانس های بهشت سکینه (س)، این مشکل با خرید ۱۰ دستگاه خودروی ون وانا برطرف شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج به مسئولیت خطیر سازمان آرامستان ها در نوع ارائه خدمات به شهروندان و انتقال متوفیان به آرامستان اشاره و مطرح کرد: هیچ مانع و مشکلی برای ارائه خدمات مطلوب و به روز به شهروندان و مراجعه کنندگان این سازمان وجود ندارد و به طور قطع با تجهیز و افزایش ناوگان خودرویی بهشت سکینه (س)، سطح ارائه خدمات ارتقا می یابد.

وی با اشاره به اینکه سیاست شهرداری، مدیریت متمرکز نیروی انسانی تمامی سازمان ها و مناطق در شهرداری مرکز است، افزود: به رغم اینکه این مهم در تباصر بودجه لحاظ شده بود، با توجه به خاص بودن فعالیت در سازمان آرامستان ها و با نگاه ویژه شورا و شهرداری به بهشت سکینه (س)، این سازمان از این تبصره مستثنی و مقرر شد بکارگیری نیروها و تمامی امور مربوط به آن ها در خود سازمان و مجزا از شهرداری مرکز انجام شود.

چپردار با تاکید بر لزوم توجه به مباحث رفاهی و معیشتی پرسنل سازمان آرامستان ها اشاره و عنوان کرد: در بخش نیروی انسانی، پرسنل سازمان آرامستان ها با سختی شغل و دور بودن محل کار از مرکز شهر و به تبع آن سختی های مختلف مواجه هستند. با توجه به اینکه برخی سازمان های خدماتی دریافتی های تشویقی دارند، باید این مهم برای پرسنل سازمان آرامستان ها نیز لحاظ و به معیشت آن ها توجه شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: موضوع دریافتی های فوق العاده و تشویقی پرسنل سازمان آرامستان ها باید مورد توجه شهردار و معاون اقتصادی قرار گیرد و در قالب پاداش های ۶ ماهه و امور رفاهی به آن ها پرداخت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.