• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
7
توسط نیروی زمینی محوری ارتش انجام شد؛

اعزام کاروان کتاب یاد یار مهربان به قرارگاه ها و یگان های تابعه نزاجا

  • کد خبر : 14343
  • 22 اسفند 1401 - 13:58
اعزام کاروان کتاب یاد یار مهربان به قرارگاه ها و یگان های تابعه نزاجا
مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز، از حرکت کاروان کتاب یاد یار مهربان توسط نیروی زمینی محوری ارتش به سمت قرارگاه ها و یگان های تابعه نزاجا خبر داد.

سروان امین میردریکوند مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: همزمان با ۲۲ اسفند و روز بزرگداشت مقام شهدا، کاروان کتاب یاد یار مهربان، از محل دائمی نمایشگاه دفاع مقدس نزاجا به سمت قرارگاه ها و یگان های تابعه نزاجا حرکت می کند.

وی هدف از راه اندازی این کاروان را تجهیز کتابخانه های پادگان ها، کوی سازمانی ها، آسایشگاهای سربازی، بخش های VIP  و اتاق رانندگان مهمانسراهای نزاجا عنوان کرد و افزود: این اقدام ارزشمند فرهنگی در سطح ملی و در راستای طرح لبیک یا امام خامنه ای (مد ظله العالی) نیروی زمینی محوری ارتش انجام می شود.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز بیان کرد: در این طرح، ۶۲ هزار و ۶۳۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت، ترسیم جایگاه برجسته و انکارناپذیر ارتش در حافظه تاریخی مردم ایران و نیز انتقال حقایق و ارزش های دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به مراکز مذکور تزریق می شود.

سروان میردریکوند با بیان اینکه نیروی زمینی محوری ارتش، نخستین ارگانی است که روزشمار کامل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را در قالب مجموعه ۹ جلدی تهیه کرده است، توضیح داد: این مجموعه وزین و ارزشمند تاریخی نیز در قالب طرح توزیع و بخش کتب مرجع کتابخانه ها سازماندهی می شود.

وی بیان کرد: کتاب های در نظر گرفته شده جهت تجهیز کتابخانه های نزاجا در قالب مستندنگاری، روزشمار، رمان و داستان، شرح حال نویسی، زندگینامه و سرگذشت نامه، تاریخ شفاهی و شعر هستند که به حدود دو هزار و ۵۰۰ مرکز، منتقل و سازماندهی می شوند.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز اظهار کرد: در این طرح هفت دستگاه کامیون و ۱۴ دستگاه هایلوکس در قالب یک رژه خودرویی کتب مذکور را به نقاط هدف رسانده و نمایندگان مشخص شده از مدیریت حادم نزاجا، کتاب ها را در قفسه های کتابخانه ها قرار می دهند.

سروان میردریکوند خاطرنشان کرد: در این راستا لشکر ۲۳ تکاور افتخار دارد که علاوه بر تجهیز بالغ بر ۵۰ کتابخانه در سطح ۹ یگان نظامی و منازل سازمانی منطقه پرندک، مسابقات کتابخوانی، مشاعره و خاطره گویی را نیز در سطح لشکر ۲۳ در میان سربازان برگزار کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14343
  • نویسنده : صدیقه صباغیان
  • منبع : عکس خبر: خبرگزاری فارس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.