• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
1
با حضور وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

افتتاح خط تولید نسل جدید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی

  • کد خبر : 24325
  • 17 آذر 1402 - 16:14
افتتاح خط تولید نسل جدید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی
خط تولید نسل جدید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی مرکز اصلی دفاع بیولوژیک کشور افتتاح شد.

به گزارش دیده بان البرز، خط تولید نسل جدید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی مرکز اصلی دفاع بیولوژیک کشور امروز جمعه ۱۷ آذر ماه در جریان سفر استانی رئيس جمهور به البرز با حضور محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی و برخی مسئولین و دانشمندان این موسسه افتتاح شد.

این دستاورد ملی ظرفیتی را پدید آورده تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن های مورد نیاز جهت مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم کشورمان را فراهم کند که اکنون ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن های نوترکیب فراهم شده که گواه جبران خسران های ماضی و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور است.

گفتنی است این دستاورد ملی در یک نگاه تطبیقی در حوزه بین الملل نیز ضمن خودکفایی در تولید این نسل از واکسن ها کشور را در زمره گروه تولیدکنندگان بزرگ کشورهای اروپایی و امریکایی قرار داده و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور زمینه ارز آوری را نیز فراهم آورده است.

همزمان با راه اندازی خط تولید واکسن های نوترکیب جدید، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید نیز به بهره‌برداری رسید. این ساختمان به منظور تولید واکسن های بر پایه پروتئین نوترکیب که به عنوان بهترین و ایمن ترین واکسن های نسل جدید جهان معرفی می شوند، ساخته شده است.

با بهره برداری از این ساختمان، نخبگان صنعت واکسن سازی کشور می‌توانند با استفاده از امکانات موجود در این مجموعه، محصول خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.