• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی خبر داد؛

افتتاح نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی

  • کد خبر : 25936
  • 19 بهمن 1402 - 22:20
افتتاح نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی از افتتاح نیروگاه خورشیدی این پژوهشگاه همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این نیروگاه به منظور تامین 20 درصد از مصارف برق پژوهشگاه از انرژی خورشیدی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش دیده بان البرز، حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی خبر داد:‌ نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلووات با نظارت و طراحی اعضای هیات علمی این پژوهشگاه به منظور تامین ۲۰ درصد از مصارف برق پژوهشگاه از انرژی خورشیدی در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع طراحی، احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: انتظار می رود احداث این نیروگاه به کاهش مصارف برق فسیلی به میزان ۹۰ هزار کیلووات ساعت و نیز کاهش تولید گازهای گلخانه ای به میزان ۶۵ تن گاز CO2 در سال، معادل با ظرفیت پالایش ۶ هکتار فضای سبز منجر شود.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به تجربیات و وجود نیروهای متخصص در حوزه نیروگاه خورشیدی در این مجموعه اعلام کرد: این پژوهشگاه آماده همکاری با صنایع و سازمان ها در خصوص احداث و نیز ارائه مشاوره های تخصصی در خصوص طراحی، راه اندازی و نظارت بر پروژه های نیروگاه خورشیدی در کشور است.

گفتنی است پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مرکز تحقیق و توسعه در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر، علاوه بر بهره‌گیری از سامانه‌های حرارتی خورشیدی و راه‌اندازی نیروگاه‌های فتوولتائیک برون‌سازمانی، چندین نیروگاه خورشیدی متصل و منفصل از شبکه را برای مصارف اختصاصی خود طراحی و اجرا کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.