به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مسعود محمدی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تجربه ایستادن همه رانندگان پشت چراغ های قرمز شهر بیان کرد: این موضوع در حالی است که حجم ترافیک چهارراه ها یکسان نبوده ولی زمان بندی چراغ های راهنمایی یکسان است و این به معنی مصرف سوخت بیشتر، آلودگی هوا، از دست رفتن زمان مفید افراد، کلافگی و خستگی و کاهش آسایش و کیفیت زندگی شهروندان است.
وی با بیان اینکه بهینه سازی زمانبندی چراغ های راهنمایی و رانندگی در واقع یک بهینه سازی چند هدفه است، افزود: تا کنون طرح هوشمند سازی در ۱۱ تقاطع هفت تیر، مصباح، میدان امام حسین(ع)، مادر، نبوت، گلزار، مولانا-بهارستان، پونه، شورا – بهشتی، پونه –حدادی، حدادی – بلوار گلزار اجرا شده است که اجرای آن به کاهش تصادفات در محل تقاطع ها، ایمنی تردد عابرین پیاده و افزایش نظم ترافیکی کمک می کند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: با پیگیری های به عمل آمده و تخصیص بودجه لازم برای هوشمند سازی ها، طی چهار ماه گذشته تعداد تقاطعات هوشمند در سطح شهر کرج دو برابر شده است؛ جهت حل مشکلات ترافیکی از جمله کاهش بار ترافیکی در تقاطع های همسطح نیز می بایست از سیستم های هوشمند و نوین با هدف افزایش ضریب ایمنی و نظم ترافیک درون شهری استفاده شود.
انتهای پیام/