• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
8
فرماندار ویژه شهرستان کرج:

افزایش سواد رسانه در جامعه به حفظ منابع طبیعی کمک می کند

  • کد خبر : 23945
  • 24 آبان 1402 - 21:14
افزایش سواد رسانه در جامعه به حفظ منابع طبیعی کمک می کند
فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: ارزش های زیست محیطی و غیر بازاری منابع طبیعی برای جامعه به خوبی تبیین نشده اند که با تولید اطلاعات می توان به افزایش سواد رسانه در جامعه نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کمک کرد.

به گزارش دیده بان البرز، یحیی رمضانی، فرماندار ویژه شهرستان کرج در گردهمایی سراسری فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی جوانشیر کرج برگزار شد، با اشاره به بازدید از طرح آبخیزداری و سد خاکی مشرف به شهرک جهان نما گفت: اقدامات در خور توجهی توسط منابع طبیعی در این حوزه آبخیز انجام شده اما جدول محاسبات ما با آنچه که وجود دارد همخوانی ندارد و تراز نیست.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی سرمایه گذاری برای نسل آینده و دست اندازی به منابع طبیعی به معنی از بین بردن سهم آیندگان است، افزود: اینکه انسان چه امتیازی از طبیعت دریافت می کند و در مقابل چه چیزی به طبیعت تحویل می دهد، باید محاسبه و آسیب شناسی شود. قطعاً آیندگان از ما مطالبه خواهند داشت؛ حال این مطالبه ممکن است درباره کندن یک بوته ریواس باشد یا قطع یک درخت!

فرماندار ویژه شهرستان کرج مطرح کرد: ارزش های زیست محیطی و غیر بازاری منابع طبیعی برای جامعه به خوبی تبیین نشده اند که با تولید اطلاعات می توان به افزایش سواد رسانه در جامعه نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کمک کرد. حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی بوده اما اقدامات حفاظتی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی نیز قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: مکانیزم های حمایت از منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع باید استفاده از روش های نوین، حفاظت هوشمندانه و ظرفیت مردم و جوامع محلی باشد. نیروهای حفاظتی باید در دفاع از طبیعت، امنیت شغلی داشته باشند زیرا خطرات همواره آن ها را تهدید می کند. بنابراین قوانین مربوط به این حوزه باید بروزرسانی شود و در مقابل تهدیدها و آسیب ها فضای ایمنی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.