• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
14
رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد؛

افزایش ۳۳ درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا در کشور

  • کد خبر : 24353
  • 17 آذر 1402 - 19:46
افزایش ۳۳ درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا در کشور
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 33 درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا در کشور هستیم.

به گزارش دیده بان البرز، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه راهداری استان البرز که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به رشد ۳۳ درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در آبان امسال رکورد ماهانه ۱۰ سال گذشته با ۱/۴ میلیون تن ترانزیتی که در کشور اتفاق افتاد، شکسته شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با این روند آمار ترانزیت تا پایان سال جاری به ۱۴ میلیون تن برسد، بیان کرد: امروز بخشی از تلاش، پیگیری‌ها و اقدامات وزیر راه و شهرسازی و سازمان‌های ذیل این وزارتخانه به ثمر نشسته است. از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در کشور انجام شده، در صورتیکه برنامه امسال یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه تا پایان سال جاری یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه شریانی و دو هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور روکش آسفالت مجدد می‌شود، گفت: قرارداد خرید حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از داخل قطعی شده و برای خرید ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات داخلی نیز قرارداد منعقد شده که در فرایند انجام امور اداری است.

امانی از ارائه مجوز خرید حدود ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات به استان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین مجوز خرید حدود ۶۰۰ دستگاه نیز تا پایان سال جاری به ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها داده خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.