• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
6
امام جمعه کرج:

افول آمریکا امروز برای همه مسلم است

  • کد خبر : 28709
  • 11 خرداد 1403 - 16:47
افول آمریکا امروز برای همه مسلم است
امام جمعه کرج گفت: افول آمریکا امروز برای همه مسلم است؛ اگرچه عده‌ای در داخل داریم که هیچ‌وقت نخواهند فهمید که آمریکا تمام‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: شاید قابل‌باور نبود که ایران انقلابی بتواند بر توطئه‌ها و اقدامات مخرب دولت‌های آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه در عرصه‏های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی غلبه و آن‌ها را مهار کند.

وی افزود: برای همه کاملاً عیان است که شکست‌خورده این میدان آمریکاست ولو اینکه برای ما زحمت، فشار و سختی‌های فراوان درست کرد و این یعنی قدرتمندی و ابرقدرتی. ابرقدرت به کشوری می‌گویند که دارای موقعیت ویژه در روابط بین‌الملل و در اتفاقات جهانی تأثیرگذاری لازم را داشته باشد و بتواند در هر نقطه از جهان همزمان چندین طرح را عملیاتی کند و پیش ببرد که امروز ایران وارد این مرحله شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه ایران هم ثبات و امنیت درونی دارد و هم امنیت بخش است، عنوان کرد: افول آمریکا امروز برای همه مسلم است؛ اگرچه عده‌ای در داخل داریم که هیچ‌وقت نخواهند فهمید که آمریکا تمام‌ شده است و در این پیچ تاریخی میل جهانی تغییرات اساسی به نفع ایران خواهد کرد. نمونه قدرتمندی ایران در این مقطع زمانی، صدور نامه رهبری به دانشجویان و جوانان آمریکایی است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: به نظرم ایشان در این نامه با دقت تمام چند کار اساسی را انجام دادند؛ اولاً خیلی محبت‌آمیز و با احساسات و دوستانه و از روی خیرخواهی نوشتند و واقعیات ملموس را بیان کردند. ثانیاً ضمن تائید عملکردشان از اهتمام، دغدغه و ظلم‌ستیزی آنان تشکر کردند و ثالثاً با یک آینده‌نگری دقیق و سرمایه‌گذاری برای آینده هدایت فکری آنان را بر عهده گرفتند.

بی توجهی به امید به آینده می تواند ظرفیت های آینده را بسوزاند

به گفته وی، یکی از سخنرانی های مهم مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد در مرقد امام راحل است زیرا مسائل روز و آنچه متناسب با اندیشه و مکتب امام است بیان می‌شود. سال گذشته دو ابزار امام یعنی ایمان و امید را نام بردند که امام توانستند با آن دو، سه تحول داخلی، امت اسلامی و در سطح جهانی ایجاد کنند. ایران پس از گذشت ۴۵ سال از استقرار و تثبیت نظام اسلامی در هر سه عرصه تحولات اساسی ایجاد کرده است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این موضوع خوشایند نظام حاکم بر جهان نیست، تصریح کرد: در این میدان امید به آینده مهم‌ترین نقش را برای مردم مؤمن به راه و هدف دارد که ‌بی‌توجهی به آن می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری برای ‌انقلاب‌ و دستاوردهای آن داشته باشد و ظرفیت‌های آینده را بسوزاند. بحث ایمان و امید جدی و همین امید به آینده روشن است که حضرت آقا در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: مسائل مربوط به غزه که دل‌ها را آتش می‌زند و غم را مضاعف می‌کند صحنه دیگری از خباثت و پلیدی جنایتکاران سفاک صهیونیست را در مقابل چشمان جهانیان به نمایش گذاشتند. مردم جهان برای دفاع از هویت انسانی خود باید علیه اقدام این رژیم غاصب که هولوکاستی در مقابل چشم همه جهان بود و کودک سوزی کردند قیام کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: اینکه دیوان کیفری بین‌المللی قصد دارد برای اولین بار که شورای امنیت سازمان ملل با حمایت کامل از این جرثومه فساد هیچ اقدامی برای پایان جنگ غزه انجام نداد، یکی از سران صهیونیست و نزدیکان آمریکا را محکوم کند تصمیمی در نوع خود بی‌سابقه است. این کار را بکنید و برای خودتان و جامعه بین‌الملل آبرو بخرید و دل مردم دنیا را شاد کنید.

نکند دچار فراموشی شویم

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو برای معادلات جهانی و مسائلی که در عالم در حال تحقق است، در این پیچ تاریخی اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: غربی‌ها تلاش می‌کنند توسط عوامل داخلیشان در داخل کاری کنند که دولتی سرکار بیاید که اعتقادی به مقاومت نداشته باشد و مقاومت را تضعیف کند لذا شاید دوقطبی‌هایی را در روزهای آینده به وجود بیاورند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: شاید دو قطبی‌هایی را راجع به مسائل اقتصادی و معیشتی که در کشور وجود دارد به وجود بیاورند تا اذهان مردم را از این حرکت عظیم و بزرگی که در حال رخ دادن است منحرف کنند و سد و مانعی شوند برای این پیشرفتی که در حال حرکت به سمت آن هستیم، غرب‌گرایی را زنده کنند و زندگی تجملی و اشرافی را دوباره برگردانند و مسائلی را که مکرر شنیده‌اید.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه آزمون بزرگی بر سر راه مردم ما واقع است، گفت: باید مثلاً سال آینده با یک فرصت و فراغتی این مسائل طی می‌شد اما کمتر از یک ماه همه جریانات می‌خواهد انجام شود، لذا بصیرت و توجه و دقت داشته باشید، نکند دچار فراموشی شویم، حرکات، سکنات، سخنرانی‌ها، اقدامات و مسائل مربوط به افراد را فراموش نکنید، خوش‌باوری نداشته باشیم، فرصتمان کم است و باید دقتمان را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ و ۱۵ خرداد دو روز بزرگ و مؤثر در تاریخ معاصر کشور ما هستند، مطرح کرد: امام خستگی نداشتند و نهی از اظهار خستگی می‌کردند، بنابراین تمام کسانی که در خط امام هستند نباید خسته شون، کسانی که در مکتب ایشان تربیت شده اند، خستگی ندارند و تا پایان عمل می‌کنند، همان‌طور که امیرالمؤمنین به مالک اشتر نوشت که پایان کار کارگزار نظام اسلامی یا سعادت است یا شهادت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.