• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
2

انتقاد سخنگوی شورای شهر کرج از آبفای البرز/ قاسم پور: تعامل باید دو سویه باشد

  • کد خبر : 31699
  • 27 شهریور 1403 - 21:49
انتقاد سخنگوی شورای شهر کرج از آبفای البرز/ قاسم پور: تعامل باید دو سویه باشد
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ضمن انتقاد از نحوه تعامل و حفاری های مکرر شرکت آبفای استان البرز گفت: تعامل شهرداری با دیگر دستگاه ها باید دو سویه و با حفظ کرامت و احترام متقابل باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، لایحه ای مبنی بر اینکه «شهرداری کرج نسبت به واگذاری حق انتفاع و بهره برداری از ۲۳ نقطه از اراضی واقع در فضای سبز و معابر شهری به صورت رایگان به شرکت آب و فاضلاب استان البرز به مدت ۱۰ سال اقدام کند»، در صحن شورا مطرح شد و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

علی قاسم پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه ضمن انتقاد از نوع تعامل شهرداری این دوره با دستگاه ها با تاکید بر اینکه تعامل ما با دستگاه ها باید دو سویه و با حفظ کرامت و احترام متقابل باشد، گفت: اینکه دستگاه ها از مدیریت شهری انتظار یکطرفه دارند و مدیریت شهری هم همواره به این تقاضای یکطرفه می پردازد، به نظرم در شان این مجموعه نیست.

وی افزود: مسئولی که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیست در برهه ای اعتراض می کند که ۶ ماه است ما را معطل کرده اید و ادعا هم دارد که شورا باید شورای شهر باشد. چه کسی گفته که ما مسئولیت تامین آب استان را بر عهده داریم و باید زمین های متعلق به مردم را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهیم تا اقدام به حفر چاه کند که موجب فرونشست زمین می شود؟

چرا ناترازی آب شهر نباید از سدهای کرج و طالقان تامین شود؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج فرونشست زمین را یکی از معضلات محیط زیستی در استان البرز دانست و عنوان کرد: آیا یکی از عوامل فرونشست زمین استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی نیست؟ چرا باید در استانی که بین دو سد تامین کننده اصلی آب تهران است، این همه چاه حفر شود؟ ما نماینده مردمیم و باید مطالبه کنیم که سهمیه ما از آب سد طالقان و کرج کجاست؟

قاسم پور اضافه کرد: چرا ناترازی آب شهر ما نباید از سدهای کرج و طالقان تامین شود؟ چرا باید در ۵۰ نقطه از شهر کرج چاه حفر کرده و به فرونشست زمین و برداشت آب از منابع زیرزمینی کمک کنیم؟ شرکت آبفا گزارش آبخوان هایی که تامین کننده و جایگزین این برداشت آب هستند را به شورای شهر ارائه نداده است؛ مگر مدعی نیستند که ما شورای شهر هستیم؟

وی با طرح این سوال که مگر ادعا ندارند که بخش عمده ای از سهام شرکت آب و فاضلاب استان البرز متعلق به مدیریت شهری است؟ اذعان کرد: آقای شهردار نقش شما در آب و فاضلاب استان چیست؟ اسم این وضعیت تعامل نیست، نام آن تقاضای با دید از بالا مبتنی و سوار بر نیاز مردم است زیرا ما بخاطر تامین نیاز مردم، مجبوریم در مقابل دستگاه ها کوتاه بیاییم.

همواره ایراد به آبفا وارد است

قاسم پور بیان کرد: آنها منت تخلیه زمینی در پارک ایران کوچک که سند آن به نام شهرداری است را بر ما می گذارند، در صورتی که ما مالک آن هستیم و آبفا متصرف است و باید اجرت المثل زمان تصرفش را به شهر پرداخت کند. اگر شما برای تامین آب به مردم خدمت می کنید شهرداری نیز این کار را می کند، پس تصور نکنید شورا و شهرداری به مردم خدمت نمی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه قوانین و مقررات جاری و ساری هستند، خطاب به شرکت آبفا خاطرنشان کرد: اگر شما نمی توانید آب یک اینچ خام برای فضای سبز به مدیریت شهری بدهید و برای آن هزاران قانون می آورید، ما هم هزار مورد قانون می آوریم که نمی توانیم زمین به شما بدهیم. خواهش من این است که شهردار در تعامل این باب تفاعل را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ما ناترازی آب را می فهمیم و باید به مردم کمک کنیم اما انتظار نداریم طرف مقابل ما را متهم به معطل کردن کند، اظهار کرد: آبفا دستگاهی بوده که همواره به آن ایراد وارد است زیرا آسفالت نو را حفاری می کند و می گوید اتفاق بود و لوله شکسته است. با اصلاح ایراد حقوقی و موضوعات موجود، در حد توان به آبفا کمک می کنیم اما انتظار نداریم ما را زیر سوال ببرد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.